• Imprimeix

La Generalitat col·labora amb Pimec Comerç en el foment del comerç de proximitat mitjançant el seu Pla d’Actuació per al 2018

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i el president de Pimec Comerç, Alejandro Goñi, han signat un conveni de col·laboració per impulsar el Pla d’Actuacions 2018 de l’entitat, adreçat a les pimes comercials catalanes

21/12/2018 15:12
consellera chacón i alex goñi de pimec comerç

La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón i el pt de Pimec Comerç, Alejandro Goñi, en la signatura

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i el president de Pimec Comerç, Alejandro Goñi, han signat un conveni de col·laboració per impulsar el Pla d’Actuacions 2018 de l’entitat, adreçat a les pimes comercials catalanes. En virtut d’aquest acord, la Generalitat —mitjançant el Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM)— i Pimec Comerç sumen esforços per impulsar un seguit d’actuacions per fomentar, promocionar i difondre el model català de comerç de proximitat.

El pla de Pimec Comerç contempla quatre blocs d’actuacions: el primer bloc recull accions de representació de l’entitat a través de fòrums d’interlocució i debat juntament amb la Generalitat amb l’objectiu d’habilitar canals de comunicació entre les associacions i gremis de comerciants i la Generalitat, accions de comunicació de l’activitat comercial i del comerç integrat i associat, i accions de suport i assessorament periòdic a les entitats de comerç de Catalunya, vetllant per la professionalització del sector.

El segon bloc del pla inclou iniciatives de seguiment legislatiu de la normativa comercial, per traslladar i proporcionar assessorament i informació a les associacions, gremis i entitats de comerç, i accions per copsar la receptivitat i l’impacte de la normativa vigent per part del petit comerç de proximitat, contribuint a millorar el diàleg entre administració i administrats. Així mateix, dins aquest bloc, el pla també contempla accions de suport, assessorament i seguiment al col·lectiu de la venda no sedentària, accions d’assessorament i suport a les petites estructures associatives, vinculades a petits municipis o desenvolupades en un entorn rural, i consolidació i reforç dels PAA (Punts d’Assessorament Associatiu) i de les UTS (Unitats tècniques de Suport).

El tercer bloc d’actuacions incideix en la creació d’una nova pàgina web per integrar l’Observatori de Pimec Comerç i el seu repositori documental, l’elaboració de publicacions periòdiques relatives a la transformació digital del comerç, l’organització de jornades i píndoles formatives sobre noves tecnologies aplicades al sector comercial de proximitat., i accions sobre la sostenibilitat en el comerç.

Així mateix, el quart bloc d’actuacions es dedica a promoure mesures de divulgació del model d’integració associatiu dels col·lectius de comerciants nouvinguts, coordinades amb accions per potenciar la integració i la col·laboració amb les estructures associatives de PIMEC COMERÇ, i de promoció de l’associacionisme comercial entre comunitats estrangeres presents a Catalunya.

El conjunt d’actuacions previstes al Pla representa un pressupost de 243.750 euros, dels quals la Generalitat, a través del CCAM, dóna suport amb una aportació de fins a 120.000 euros.