El consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), en col·laboració amb l’ESCI-UPF, va organitzar el “Curs Executive d’Internacionalització en el retail”, adreçat a les empreses de retail catalanes que volien iniciar-se en la internacionalització. En aquest sentit, el curs  apropava a les empreses noves eines que li permetéssin avaluar la seva situació per tal d’iniciar el procés d’expansió internacional.

El programa tenia una durada de 12 hores i s’estructurava en tres blocs en funció del contingut i del procés d’internacionalització:

  1. Estratègia internacional (4h)
  • Anàlisi intern: recursos i capacitat de l’empresa.
  • Anàlisi extern: oportunitats dels mercats internacionals.
  • País- producte
  • Canals d’expansió
  • Pla d’acció
  • Innovació en la gestió internacional
  1. Operativa internacional (4h)
  • Definició i gestió de la cadena logística internacional 
  • Lead vs stock
  • Transport i Incoterms
  • Tràmits i documentació
  1. Estratègia digital (4h)
  • Estratègies de màrqueting online
  • L’impacte i creació del canal online
  • L’alternativa dels e-market places

El curs va tenir lloc els dies 7, 15 i 21 de novembre, de 9h a 14h, a la seu de l’ESCI-UPF (Pg. Pujades, 1), a Barcelona.