setmana del comerç
  • Imprimeix

Curs d’Enfortiment de Competències per a Gerents Dinamitzadors de Comerç

El CCAM ha organitzat juntament amb l’Escodi tres edicions del curs ”Liderar i persuadir amb resultats: Eines pràctiques per a connectar amb els associats”. El curs és gratuït i està adreçat a gerents dinamitzadors d’associacions de comerciants o persones responsables de la gestió de les associacions de comerciants.

Presentació i objectius 
Sovint els gerents i dinamitzadors d’associacions de comerciants encara s’han d’encarar a la pregunta “quin benefici en trec de ser de l’associació’”, que tant la formulen comerciants que no en són, com comerciants que han retallat despeses i es plantegen sortir-se’n malgrat que les quotes siguin d’unes poques desenes d’euros.

Per això, és molt important que el gerent dinamitzador i qualsevol persona de l’equip de gestió d’una associació de comerciants tinguin molt clares dues coses:

  • Un argument contundent de perquè l’associació els beneficia a tots
  • Un ventall d’eines que a modus d’indicadors de gestió li permetin demostrar amb xifres el resultat de la feina de l’associació.

La filosofia de fons és que l’associació és el departament de màrqueting i relacions amb l’administració dels seus socis.

En aquest curs s’ajudarà als participants a elaborar aquest argumentari i a veure idees útils i fàcilment portables a la pràctica per escenificar davant dels seus socis el fruit del treball de l’associació.

Pensem que ara, just abans de la campanya de Nadal, i propers al tancament de l’exercici, pot ser molt útil per als dinamitzadors, tenir clars aquests temes per preparar el balanç de l’any i planificar millor l’exercici 2018.

Contingut

REFLEXIÓ GLOBAL: PER A QUÈ ENS ÉS ÚTIL FORMAR PART D’UNA ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS?

  • Quin és el paper essencial d’una Associació de Comerciants.
  • Els factors clau per a l’èxit d’una Associació de Comerciants.
    - Entendre l’entorn.
    - Entendre el que passa dins de l’Associació:

    • Les relacions personals.
    • El liderat.
    • La gestió.

        - Establir clarament la missió i els objectius de l’Associació.

  • Com potenciar el paper d’una Associació de Comerciants: les relacions externes.
    • Les relacions amb els mitjans de comunicació.
    • Les relacions amb l’Administració, i amb altres entitats
  • Les característiques comuns dels projectes exitosos.

 

LIDERAT D’ASSOCIACIONS DE COMERCIANTS

  • L’associació de comerciants: estructura, objectius, planificació i control, relació
  • Comunicació efectiva: amb els associats i superiors; tractament de situacions difícils
  • El treball en equip: com funciona un grup i un equip, papers, equips efectius per a vendre més
  • El liderat: tipus de líders, influència en els resultats, estils
  • Negociació i situacions de conflicte
  • Objectius: Com s’han de formular per poder aconseguir-los
  • L’actitud dels associats: resistència al canvi
  • La gestió del canvi
  • Taller experiencial per a un “canvi de relat”
    • Què ofereix l’associació
    • Què valoren els socis
    • Com fer percebre la necessitat de l’associació als comerciants
    • Preguntes al soci: Taller de disseny de qüestionari

 

INDICADORS DE GESTIÓ: ELS KPI’S DE LES ASSOCIACIONS DE COMERCIANTS COM A GUIA DE L’ESTRATÈGIA

  • Tansformar la informació en coneixement: indicadors i objectius
  • Tipus d'indicadors (KPIs) per a un eix comercial i per campanyes, i la seva aplicació.
  • Elaboració de qüestionaris
  • Interpretació de resultats
  • Casos pràctics


Edicions celebrades

1a edició: 16, 21 i 30 de novembre de 2016 a Barcelona
2a edició: 7, 14 i 21 de febrer de 2017 a Barcelona
3a edició: 4, 10 i 17 d’octubre de 2017 a Manresa

Més informació

Escodi