• Imprimeix

La Generalitat organitza la segona edició de la Setmana del Comerç, que se celebrarà del 19 al 25 de març amb més de 200 actuacions arreu de Catalunya

15/03/2018 14:03
setmana del comerc
  • La Setmana del Comerç és una iniciativa pionera i de país que per segon any consecutiu impulsa el Departament d’Empresa i Coneixement amb l’objectiu d’aportar coneixement al sector, facilitar eines per millorar la seva competitivitat i apropar al ciutadà la importància del comerç en el model de país.
 
  • La Setmana s’iniciarà dilluns, 19 de març, a l’espai Endesa amb una sessió inaugural presidida pel secretari general del Departament, Pau Villòria, i continuarà, del 20 al 23 de març, amb les Jornades Comerç Increïble, jornades de coneixement i debat que s’articulen enguany en 4 eixos: Construint experiències; Gestió orientada a les persones; Comerç, territori i vida urbana; i Solucions digitals.
 
  • Amb l’objectiu d’apropar a la ciutadania a la 2a edició de la Setmana del Comerç, s’ha impulsat el web app www.setmanadelcomerc.cat, on es podrà consultar i inscriure’s a les activitats de les jornades #comerçincreïble i a les que s’organitzen arreu del territori català.
 
 
  • Durant la setmana estan previstes més de 200 activitats arreu del territori organitzades per 136 entitats i associacions, que s’han sumat a la iniciativa i que s’allargaran fins al diumenge 25 de març
 
El Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, a través de la Direcció General de Comerç, impulsa i organitza la segona edició  de la Setmana del Comerç, una iniciativa pionera i de país que se celebrarà del 19 al 25 de març a tot Catalunya, amb l’objectiu d’apropar al sector, especialment al comerç urbà i de proximitat, eines per millorar la seva competitivitat,  esdevenir un espai de debat i intercanvi de coneixement, i apropar al ciutadà la importància del comerç en el model de país.
 
La Setmana del Comerç s’iniciarà dilluns, 19 de marc, amb una sessió inaugural presidida pel secretari general del Departament, Pau Villòria, a l’Espai Endesa (Roger de Flor, 38-52 de Barcelona) i continuarà, del 20 al 23 de març, amb les Jornades Comerç Increïble, unes jornades de coneixement i debat articulades enguany en aquests 4 eixos:
 
•           Construint experiències Dimarts, 20 de març) : La capacitat per generar una experiència de compra única és el gran valor del comerç físic. Però quins factors converteixen l’acte de compra en una vivència realment especial?
 
•           Gestió orientada a les persones Dimecres, 21 de març): Enfortir la competitivitat d’una empresa no sempre requereix grans inversions, sovint n’hi ha prou amb una revisió inquieta de la manera com fem les coses. Aprenem a pensar diferent?
 
•           Comerç, territori i vida urbana Dijous, 22 de març): L’increment de professionalització del món associatiu s’està solapant amb una redefinició de les seves funcions. Com seran les associacions de demà? Quins serveis han d’oferir? Quins han d’abandonar?
 
•           Solucions digitals ( Divendres, 23 de març): La mateixa tecnologia que canvia els hàbits dels consumidors ofereix eines als comerciants per donar-hi resposta
 
Dedicant una jornada a cadascun d’aquests eixos, el programa de sessions inclou presentacions d’estudis, ponències i taules rodones.
 
Pel que fa a les presentacions, es donarà a conèixer l’Estudi de tendències en retail (Dimecres 21/ 10.30h) realitzat per Esade Creapolis i Fundació Creafur; es presentarà també l’Actualització del Cens d’Establiments Comercials i el Servei de consultes estadístiques en línia dissenyat per la Direcció General de Comerç ( Dijous 22 / 10.15h); per la seva banda el Departament de Geografia de la UAB exposarà els resultats de l’Estudi Centres Urbans i Comerç de les Ciutats Mitjanes Catalanes ( Dijous 22/ 11h); i des del Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM) es farà la Presentació d’associacions amb experiències: Mes enllà del dia a dia ( Dijous 22/ 11.45h). Per últim en el marc del dia dedicat a les noves tecnologies, la Direcció General de Comerç presentarà els resultats de l’Autodiagnosi TIC per a empreses de comerç i serveis de Catalunya ( Divendres 23/ 10h).
 
Entre les ponències destaquen: la conferència inaugural “La invasió dels robots intel·ligents: És aquest cop diferent?” a càrrec de Xavier Sala-i-Martin ( Dilluns 19/ 10.50h); la ponència “Tendències i fenòmens que anticipen l’espai d’intercanvi del futur” a càrrec de Daniel Córdoba ( Dimarts 20/ 10h); la conferència “Màrqueting Emocional i Neuromàrqueting per al Comerç”  per Èlia Guardiola ( Dimarts 20/ 12.30h); “L'impacte de l'economia en el retail” per Pelayo Corella ( Dimecres 21/ 10.15h); “La ponència Ciutadà connectat, mirem diferent”t  per Gemma Domènech ( Dimecres 21/ 12.30h); Lluís Frago realitzarà la ponència “ Comerç i Ciutats” ( Dijous 22 / 10h); la conferència “ Reinventar-se o morir. El repte dels comerços als petits municipis” ( Dijous 22/ 10.15h); “ Mites i realitats de la Transformació Digital”  per Joana Sànchez ( Divendres 21/ 10.15h); i “La botiga del futur” a càrrec de David Hernández ( Divendres 21/ 11.30h).
 
Les taules rodones previstes són “Receptes per crear experiències” ( Dimarts 20/ 11.15h); “Models de desenvolupament del talent” ( Dimecres 21 / 11.30H); “Passat, present i futur de les associacions territorials” ( Dijous 22/ 12.30h); i “Els reptes digitals en el futur en el comerç de Catalunya” ( Divendres 23/ 13h)
 
Espai 1x1: trobades per resoldre i afrontar el repte digital
 
A més de les presentacions, ponències i taules rodones, dins les activitats paral·leles de la Setmana del Comerç tindrà lloc el divendres, 23 de març, l’Espai 1x1, un espai que organitza el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) al servei del sector per resoldre els dubtes i afrontar el repte digital. L’Espai 1x1 són trobades de 15 minuts amb diferents experts en temes digitals que respondran les necessitats, en funció dels interessos del comerciant. Tot plegat, en un espai accessible i d’atenció personalitzada pensat per donar  solucions i estar al costat del sector.
 
Creació del web App de la Setmana del Comerç
 
D’altra banda, amb l’objectiu d’apropar a la ciutadania a la 2a edició de la Setmana del Comerç, s’ha creat el web app www.setmanadelcomerc.cat.  En ella s’hi poden trobar els programes de les jornades #comerçincreïble i inscriure-s’hi, així com totes les activitats que organitzen les associacions de comerciants arreu del territori Aquestes activitats estan geolocalitzades en un mapa i es poden cercar per població, per data o per paraula clau.”
 
La Setmana del Comerç arreu del territori: Més de 200 activitats organitzades per 136 d’entitats i associacions del comerç
 
Per impulsar aquesta iniciativa, la Generalitat ha comptat amb la complicitat i suport del teixit associatiu d’arreu de Catalunya, per tal que la Setmana del Comerç sigui present durant aquests dies a tot el territori. Així, estan programades un total de 205 activitats organitzades per 136 entitats i associacions del comerç, que s’han volgut sumar a la Setmana.
 
Per demarcacions, a les comarques de Barcelona estan previstes 61 activitats de promoció del sector del comerç a càrrec de 50 entitats; a Girona, s’organitzaran 29 activitats per part de les 19 entitats que s’han sumat a La Setmana del Comerç; 43 activitats organitzades per 27 entitats comercials de la Catalunya Central; 32 activitats a les comarques de Lleida a càrrec de 20 entitats; 17 accions al Camp de Tarragona organitzades per 15 entitats; i 23 activitats a Terres de l’Ebre organitzades per 11 entitats ebrenques.