• Imprimeix

La firma Naulover clourà aquest vespre la tercera jornada de la passarel·la 080 amb la proposta "La Seducció"

31/01/2018 20:01
Desfilada de Wom and Now
·      La veterana firma catalana de moda, amb més de seixanta anys d’història, serà la protagonista de la vetllada amb aquesta col·lecció que s’inspira en la faula de la seducció de l'unicorn
 
·      La firma Torras, darrer Premi 080-Modacc de Firmes Internacionals ha presentat aquesta tarda la col·lecció “Metro”, i Wom & Now la proposta “City Effect”. El dissenyador Miquel Suay també ha presentat la seva col·lecció d’home per a la propera tardor-hivern, una proposta que mescla el barroc amb l’abstracció pura
 
·      Demà dijous (11h) obrirà la passarel·la Mietis, Premi Nacional 080 al Disseny Emergent de la passada edició, i la firma debutant Verbena Atelier. A les 12.30h serà el torn d’ES Collection, i a les 14h presentarà col·lecció Elena Estaun, darrer Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció. A la tarda desfilaran LOA by Lidia Aguilera i Jinksieminks (16h), Lebor Gabala (17.30h), Brain & Beast (19h) i Custo Barcelona que clourà la jornada (20.30h)
 
·      Dins les activitats paral·leles demà tindrà lloc al CCIB la 6a edició del 080 Barcelona Fashion Summit, la trobada anual que aplega més de 500 professionals del negoci de la moda, i que enguany se centrarà en el tema Fashion 2030: a brave new world”. El secretari general d’Empresa i Coneixement, Pau Villòria, presidirà la inauguració (9h)
 
 
Amb la proposta “Seducció” per a la tardor-hivern 2018/19 i de la mà de la firma Naulover, aquesta edició de la 080 Barcelona Fashion, -la passarel·la impulsada per la Generalitat de Catalunya-,  creuarà aquest vespre l’equador de la setmana de la moda. La veterana firma amb més de seixanta anys d’història serà la protagonista de la vetllada amb aquesta col·lecció que s’inspira en la faula de la seducció de l'unicorn.
 
La col·lecció se situa en un ambient molt femení i soft de somni i fantasia, verges i princeses, reposant al jardí del paradís, admirant les flors i escoltant els ocells cantar, esperant la seva trobada amb l'unicorn i aquest pas a la maduresa i la pèrdua de la innocència. Els colors són tota la gamma de morats, vermells, verds maragda i negres. D'altra banda, tonalitats pastel de rosa i blau cel característics de la infantesa i feminitat de les princeses. Les textures barregen llanes, representant el concepte de vida al camp, infinitat de quadres en tweed, gruixuts jacquards de flors i pèl natural amb subtils sedes, que abracen el concepte del son en forma de camises de dormir i pijames.
 
Aquesta tarda, Torras –Premi 080 Modac per a Marques Internacionals de la passada edició- ha obert la passarel·la amb la col·lecció Metro”. A partir de la reflexió sobre la importància d’aquest mitjà de transport i de la vida subterrània que genera als subsòls de les metròpolis més grans del món, la firma ha presentat una proposta d’home on la firma, per primer cop, aposta per peces d’inspiració activewear. Amb una posada en escena que ha comptat amb ballarins movent-se al ritme del legendari “voguing”, Torras ha presentat una col·lecció de peces funcionals, còmodes i càlides que inclouen petits detalls en pell, segell de la firma. Entre les peces en pell destaquen jaquetes en napa lleugera, o peces amb aplicacions de serp i cocodril i colls de bisó i mutó. També, per primera vegada, inclou una càpsula dedicada a l’alpaca. La proposta inclou jaquetes semi-lleugeres, abrics amb peces waterproof, water repellent, windproof i tèrmiques. Els colors, el marró i negre i els grisos.
 
Amb el mateix esperit urbà la firma Wom & Now ha presentat la col·lecció City Effect”, una proposta per a dona clarament comercial que reflexa l’estil de la marca. Els colors de la col·lecció són el gris, el negre, el rosa i el malva, aplicats ocasionalment a estampats florals o de quadres, sobre dissenys molt femenins que s’ajusten al cos. Pantalons sastre i culotes de cintura alta, bruses de gasa, vaporoses faldilles plisades al genoll..., tot plegat peces que realcen la línia. En les peces exteriors, destaquen les jaquetes que destaquen mànigues i colls gràcies aplicacions en pèl.
 
Aquesta tarda, el creador Miquel Suay també ha presentat les seves propostes per a l’home de la temporada tardor-hivern 2018/19. Una col·lecció amb un estil sofisticat, en què destaquen les seves peces de vestir, camises, americanes i vestits d’home, sinònims de la més alta sastreria i del gust per l’estil italià. Una col·lecció dirigida a un home avantguardista, que aprecia els detalls que emanen de l’estil clàssic, caracteritzat per la seva elegància i atenció als detalls d’excel·lència, i que busca qualitat tant en el disseny i en la confecció com en els teixits.
 
Segons el propi dissenyador, la col·lecció beu de la mescla de dues fonts d’inspiració: combina el barroc –personalitzat en l’església de Sant Nicolau i Sant Pere Màrtir, considerada la “Capella Sixtina” de València- i amb l’abstracció pura, segons el pintor nord-americà Robert Motherwell. Barrejant aquestes dues disciplines, conjuga estratègicament les potents formes expressionistes de Motherwell amb els minuciosos detalls perfeccionistes de la decoració barroca de l’església de Sant Nicolau, tot sobre una base sartorial amb patrons típics de l’alta sastreria italiana.
 
 
 
Calendari passarel·la 080 Dijous, 1 de febrer
 
Demà dijous (11h) obrirà la passarel·la Mietis, Premi Nacional 080 al Disseny Emergent de la passada edició, i la firma debutant Verbena Atelier. A les 12.30h serà el torn d’ES Collection, i a les 14h presentarà col·lecció Elena Estaun, darrer Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció. A la tarda desfilaran LOA by Lidia Aguilera i Jinksieminks (16.00h), Lebor Gabala (17.30h), Brain & Beast (19.00h) i Custo Barcelona que clourà la jornada (20.30h).
 
11:00h            MIETIS  // VERBENA ATELIER
12:30h            ES COLLECTION
14:00h            ELENA ESTAUN
 
16:00h            JINKSIEMINKS // LOA by Lidia Aguilera
17:30h            LEBOR GABALA
19:00h            BRAIN & BEAST
20:30h            CUSTO BARCELONA (SS18)
 
 
Prop d’una cinquantena de professionals participen a la taulra rodona “Innovació a la moda i al tèxtil: digitalitzant tendències” by EPSON
 
Una cinquantena de persones han assistit a la taula rodona “Innovació a la moda i al tèxtil: digitalitzant tendències” by EPSON, que s’ha celebrat aquesta tarda dins el programa d’activitats paral·leles de la 080. El sector de la moda, i en particular l’alta costura, pot apostar per dissenys encara més avantguardistes gràcies a la tecnologia avançada en impressió digital tèxtil: aquesta ha estat la premissa de la taula rodona que han protagonitzat aquesta tarda experts com el dissenyador Zequi Roig, la responsable d’innovació de FITEX, Lídia Morcillo, l’estampador i dissenyador tèxtil en Passport Woman, Xavier Ventura, i el Business Manager Commercial & Industrial Printing d’EPSON, Magí Besolí.
 
Precisament Besolí ha explicat que “l’estat espanyol és el segon país europeu en producció tèxtil digital, després d’Itàlia”. Així mateix, ha destacat els avantatges de la tecnologia digital aplicada a la producció tèxtil respecte a la producció tradicional o analògica, especialment pel que fa a la reducció  de consum d’aigua (-69%), d’emissions en aigua (- 60%) i CO2  (- 40%) i a l’estalvi energètic (- 80%). Els experts han coincidit en que la incorporació de la tecnologia digital al procés de producció tèxtil millora la versatilitat i el temps de resposta, minimitza l’impacte ambiental, augmenta el control sobre el procés i la qualitat del producte. 
 
Segons l’estudi The Future of Digital Textile Print al 2021 a Europa es produiran 376,4 milions de m2 de tèxtil per a roba i 24,4 milions de m2 per a decoració. Segons WTIN Analytics actualment es produeixen 1.200 milions de m2 de tèxtil amb injecció de tinta, una xifra que s’incrementarà un 17% al 2019.
 
 
Activitats paral·leles 1 de febrer: 6a edició 080 Barcelona Fashion Summit, el Meeting point del negoci de la moda
 
Com és habitual en les edicions d’hivern de la 080 Barcelona Fashion, la setmana de la moda tornarà a acollir la celebració del 080 Barcelona Fashion Summit, que després de cinc edicions ha esdevingut un punt de trobada de professionals del negoci de la moda. Per sisè any consecutiu, el Barcelona Fashion Summit convoca a Barcelona les empreses més importants del negoci de la moda, juntament amb experts de gran prestigi.
 
La trobada, organitzada per Modaes.es amb la col·laboració del 080 Barcelona Fashion, se centrarà en el tema “Fashion 2030: a brave new world” i analitzarà els reptes de futur davant l’horitzó d’un món de més incertesa. La jornada comptarà amb ponent d’Inditex, Mango, Cortefiel, bestseller, Jennyfer, Zalando, Alibaba, El Ganso, Delpozo, KPMG, Deloitte, Interbrand, o The Carlyle Group, entre d’altres. A la passada edició, celebrada al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) es van superar els 500 assistents.  El secretari general d’Empresa i Coneixement, Pau Villòria, inaugurarà la jornada (9h a l’Auditori Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB)).
 
 
Open Area
 
En aquesta edició, l’Open Area de 080 Barcelona Fashion s’ha instal·lat als espais soterranis del Recinte Modernista de Sant Pau. L’impressionant sala Hipòstila acull el village -amb els estands de patrocinadors i sponsors—, l’exposició amb les millors tesines dels alumnes de les escoles de moda, la mostra fotogràfica Neo2 Photo Shoot Exhibition, i la 080 Shop, entre altres continguts. Com sempre, és una zona de lliure accés, oberta de franc a tots els visitants, que podran accedir-hi descarregant la invitació a través de la web de la 080, on obtindran un codi QR.
 
 
Patrocinadors i sponsors de la 21a edició del 080 Barcelona Fashion
 
Aquesta edició de la passarel·la compta amb 7 patrocinadors-sponsors, i amb 9 firmes col·laboradores. Són sponsors Redken (perruqueria oficial), NYX (maquillatge oficial), Soho House, Kavehome (decoració oficial), La Roca Village, Mistinguett (cava oficial) i Autobeltran - Mercedes-Benz (partner automobilístic). De la seva banda, participen com a firmes col·laboradores Estrella Damm (cervesa oficial), Rowenta (planxat i haircare), Raffel Pages, EPSON (amb presència al village i com a organitzador de la taula rodona), Redbull, CND Beauty (manicura oficial), Veri (aigua oficial), BCN Brand (uniformes oficials) i Tanqueray.
 
 
Més info i fotos a   www.080barcelonafashion.cat i a les xarxes:
 
Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/
Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/