• Imprimeix

Les col·leccions de Mietis i Verbena Atelier obren la 4a jornada de la passarel·la 080 Barcelona Fashion

01/02/2018 16:02
Desfilada de MIETIS

Desfilada de MIETIS

·        Aquest matí també han presentat les seves propostes, al Recinte Modernista de Sant Pau, la firma de moda íntima ES COLLECTION, i la dissenyadora Elena Estaun, Premi Nacional a la millor Col·lecció de l’edició passada del 080.
 
·        A la tarda serà el torn de LOA by Lidia Aguilera, JINKSIEMINKS, Lebor Gabala i Brain & Beast. Custo Barcelona tancarà al vespre la penúltim jornada del 080 Barcelona Fashion.
 
·       En el marc de les activitats paral·leles del 080, aquest matí el secretari general del Departament d’Empresa i Coneixement, Pau Villòria, ha inaugurat el Barcelona Fashion Summit, el meeting point dels professionals del negoci de la moda.  El secretari ha constatat que tot i la situació política “la Generalitat ha volgut mantenir el seu compromís amb el 080, amb la moda i amb tots els seus agents, convençuts de que cal continuar recolzant i acompanyant aquest sector que tant està contribuint en l’economia del país”.
 
La firma Mietis, guanyadora de la passada edició del Premi Nacional 080 al Disseny Emergent, i la debutant Verbena Atelier han obert la 4a jornada de la 21a edició del Barcelona Fashion. També, aquesta matí, han presentat les seves col·leccions, al Recinte Modernista de Sant Pau, la firma de moda íntima ES COLLECTION i la dissenyadora Elena Estaun, Premi Nacional a la millor col·lecció de l’edició passada del 080.
 
La col·lecció “Safari In Wonderland” de MIETIS ha obert la passarel·la del 080, amb una proposta que representa un viatge cap a una selva imaginaria plena de meravelles. La dissenyadora Maria Fontanellas ha presentat una dona aventurera i atrevida inspirada en les socialités i fashion icons de l’època com Wallis Simpson Les peces exteriors com jaquetes i abrics llargs d’inspiració militar es poden trobar combinades amb brillantors i metal·litzats que accentuen l’esperit més glam rock de la col·lecció. Volums, formes arrodonides i l’aplicació de plomes La col·lecció s’emmarca en una àmplia gamma cromàtica, pinzellades de malves i liles entre grocs i daurats donen a les peces un esperit que batega al voltant d’obres de Henri Matisse plenes d’harmonia.
 
Ha pres el relleu a la passarel·la, la proposta per home i per a dona “MAMBO” de Verbena Atelier, per a la temporada tardor hivern 2018/2019, que  fa un exercici de desconstrucció i de reinterpretació. El creador ha jugat amb dos elements, un de popular (el folklore) i un altre de cultural (el Romanticisme), i ha basat el seu desenvolupament en l’ús de volums i frunzits per a la creació de les siluetes, juntament amb una paleta cromàtica concisa però intensa, que barreja colors primaris amb colors brillants i metal·litzats, i amb materials com el lamé, el ris, el drap, els brocats en 3D i la napa.
 
Per la seva banda, la marca de moda íntima ES COLLECTION, ha presentat “ Distòpia”, una proposta  que planteja un món en què les contradiccions dels discursos ideològics són portades a les seves conseqüències més extremes. La firma s’inspira en aquest concepte i en l’estilisme de les grans distòpies del cinema per presentar una col·lecció en què la fusió cobra protagonisme. Inclou peces de roba interior barrejades amb embuatats, motxilles o botes de goma. Utilitza també peces metàl·liques, cuirs i plàstics per protegir-nos del cavi climàtic. En definitiva, una col·lecció amb una estètica postapocalíptica, a través d’elements d’alta complexitat tècnica però molt còmodes de portar en el dia a dia.
 
Ha tancat la jornada de matí, la guanyadora del Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció de la passada edició, Elena Estaun. La creadora ha presentat “Atmosphere”. Seguint la línia de la seva anterior desfilada –que finalitza al futur del 2217- es trasllada a un nou món, on conviuen quatre ètnies que lluiten per la supervivència de la moda. El districte cyborg, els urbans, el territori dels salvatges i els híbrids que defensen els seus cànons d’estils totalment enfrontats, alhora que conviuen sota el paraigües d’una mateixa marca. Reflex d’una dona supervivent, lluitadora, atrevida i cosmopolita, que ens presenta un nou concepte d’elegància, sempre mantenint la filosofia de la vestimenta-joia.
 
A la tarda, serà el torn de LOA by Lidia Aguilera i JINKSIEMINKS ( 16.00h), Lebor Gabala (17.30h) i Brain & Beast (19.00h). Custo Barcelona tancarà al vespre la penúltim jornada del 080 Barcelona Fashion( 20.30h)
 
Activitats paral·leles del 080: Barcelona Fashion Summit, el meeting point dels professionals del negoci de la mod
 
El secretari general d’Empresa i Coneixement, Pau Villòria, ha inaugurat aquest matí a l’Auditori del Fòrum el Barcelona Fashion Summit, el meeting point dels professionals del negoci de la moda. Com és habitual en les edicions d’hivern de la 080 Barcelona Fashion, la setmana de la moda ha tornat a acollir la celebració del Barcelona Fashion Summit, que ha esdevingut un punt de trobada de professionals del negoci de la moda. En l’acte inaugural també ha estat present la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, i el director del 080 Barcelona Fashion Sumit, Miquel Rodriguez.
 
En aquest marc, el secretari Pau Villòria, ha destacat que “aquesta sisena edició del Fashion Summit es la constatació de la solidesa del sector”. A més,  el secretari general ha volgut posar en valor " que tot i la situació política, la Generalitat ha volgut mantenir el seu compromís amb la setmana, amb la moda i amb tots els seus agents, convençuts de que cal continuar recolzant i acompanyant aquest sector que tant està contribuint en l’economia del país”
 
El secretari ha volgut ressaltar els valors dels diferents agents que el conformen ”innovació, capacitat d’adaptació, ambició, modernitat, gestió empresarial, confiança, competitivitat”. D’aquesta manera, Villoria ha assenyalat també que la Generalitat “ a través  del Pacte Nacional per a la Indústria impulsat per la Generalitat, implementarem accions que permetin una millora de la productivitat, de la innovació i la internacionalització i de qualitat de l’ocupació del sector”.
 
Per sisè any consecutiu, el Barcelona Fashion Summit ha convocat a Barcelona les empreses més importants del negoci de la moda, juntament amb experts de gran prestigi. La trobada, organitzada per Modaes.es amb la col·laboració del 080 Barcelona Fashion, se centra durant el dia d’avui en el tema “Fashion 2030: a brave new world” i analitzarà els reptes de futur davant l’horitzó d’un món de més incertesa. La jornada compta amb ponent d’Inditex, Mango, Cortefiel, bestseller, Jennyfer, Zalando, Alibaba, El Ganso, Delpozo, KPMG, Deloitte, Interbrand, o The Carlyle Group, entre d’altres. A la passada edició, celebrada al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) es van superar els 500 assistents. 
 
 
Patrocinadors i sponsors de la 21a edició del 080 Barcelona Fashion
 
Aquesta edició de la passarel·la comptarà amb 7 patrocinadors-sponsors, i amb 9 firmes col·laboradores. Són sponsors Redken (perruqueria oficial), NYX (maquillatge oficial), Soho House, Kavehome (decoració oficial), La Roca Village, Mistinguett (cava oficial) i Autobeltran - Mercedes-Benz (partner automobilístic). De la seva banda, participen com a firmes col·laboradores Estrella Damm (cervesa oficial), Rowenta (planxat i haircare), Raffel Pages, EPSON (amb presència al village i com a organitzador de la taula rodona), Redbull, CND Beauty (manicura oficial), Veri (aigua oficial), BCN Brand (uniformes oficials) i Tanqueray.
 
 
Més info i fotografies a  www.080barcelonafashion.cat i a les xarxes:
 
Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/
Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/