• Imprimeix

Brain & Beast i Krizia Robustella, Premis 080 a la Millor Col·lecció, i Mans Concept Menswear, Premi 080 al Disseny Emergent by Desigual

05/02/2018 11:02
Guanyadors 21a edició 080

Els guanyadors dels Premis 080 d'aquesta edicio

·        El secretari general d’Empresa i Coneixement, Pau Villòria, ha lliurat aquest vespre els guardons de la 21a edició de la 080 Barcelona Fashion. La col·lecció “Eclipse” de Brain & Beast i la proposta “Trendy Flock” de Krizia Robustella, han estat reconegudes ex aequo amb el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya 080 a la Millor Col·lecció, mentre que la col·lecció “Make America Great Again” de la firma Mans Concept Menswear s’ha endut el Premi Nacional al Disseny Emergent  080 by Desigual. Naulover amb la col·lecció “Seducció”, ha guanyat el Premi 080 Modacc.
  
·        L’actriu Rossy de Palma i l’ex editora de Vogue, Lisa Lovatt-Smith ha estat aquesta tarda protagonistes de l’homenatge pòstum que la 080 Barclona Fashion ha volgut retre en aquesta edició al recentment desaparegut dissenyador Azzedine Alaïa, com han fet les fashionweek de Paris i Londres
 
·        Més de 32.000 persones han passat aquests dies pel certamen. Pel que fa a mitjans, el 080 Barcelona Fashion més de 1.300 professionals de la comunicació han seguit la passarel·la, de prop de 600 mitjans diferents, entre periodistes, gràfics, bloggers i influencers
 
 
La firma Brain & Beast, amb la col·lecció Eclipse”, i la dissenyadora Krizia Robustella, amb “Trendy Flock”, ha estat reconegudes ex aequo, amb el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció 080 d’aquesta edició de la passarel·la de moda catalana que impulsa la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) i que ha finalitzat aquest vespre després d’una setmana de moda al Recinte Modernista de Sant Pau. De la seva banda, la firma debutant Mans Concept Menswear amb la col·lecció “Make America Great Again”, s’ha endut el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 by Desigual de la 21a edició de la passarel·la.
 
El secretari general d’Empresa i Coneixement, Pau Villòria, acompanyat del director del 080 Barcelona Fashion, Miquel Rodríguez, i de la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha presidit aquest vespre l’acte de lliurament dels guardons de la present edició, on també s’ha premiat la firma Naulover amb el Premi Modacc a les Marques Internacionals, per la col·lecció “Seducció”.
 
En rebre el premi, el dissenyador Àngel Vilda, de Brain & Beast, Premi Nacional 080 a Millor Col·lecció, ha confessat estar “molt nerviós” i ha aprofitar per bromejar en assegurar que “si estigues nu estaria més còmode”. Així mateix, ha volgut agrair el premi i ha assegurat que el guardó l’encoratja a “fer més i millor”. Un guardó que ha compartit amb la dissenyadora Krizia Robustella, que en recollir el premi ha reconegut que no se l’esperava i ha apuntat que el guardó “ja em fa pensar en la nova col·lecció”.
 
Al seu torn, el dissenyador debutant Jaime Álvarez, de la firma Mans Concept Menswear, guanyadora del Premi Nacional 080 al Disseny Emergent by Desigual, visiblement nerviós ha agraït “al jurat i a l’organització la confiança” i també ha volgut tenir paraules d’agraïment a la ciutat de Barcelona, “que m’ha acollit tot i ser nou i un estrany”.
 
De la seva banda, Carme Noguera, directora creativa de la firma Naulover -guanyadora del Premi 080 Modacc per a Marques Internacionals-, ha reconegut estar “molt contenta per aquest premi que reconeix la feina i l’esforç de les 130 famílies que treballen amb nosaltres”
 
El Premi Nacional al Disseny Emergent està dotat amb 15.000 euros, i  vol potenciar l’estratègia empresarial de la marca pel que fa a la consolidació de la fase de creació d’empresa. Aquest premi ha comptat de nou amb el suport de Desigual. El guanyador del premi presentarà la seva propera col·lecció en la següent edició de la 080 Barcelona Fashion. Així mateix, una mostra de la col·lecció guanyadora formarà part del fons del Museu Tèxtil i de la Indumentària de Catalunya.
 
De la seva banda, el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col•lecció 080 Barcelona Fashion consisteix en la participació directa a l’edició de juny de 2018 de la passarel·la, de forma gratuïta. A banda dels guardons institucionals, el Premi MODACC a la Millor Col·lecció de la 21a edició de la 080 Barcelona Fashion de Marques Internacionals, que consisteix en la participació directa a la següent edició de la passarel·la 080 de forma gratuïta i un premi de 10.000 euros en serveis del Clúster.
 
Brain & Beast, amb la col·lecció “TRILOGY VOL III / ECLIPSY”, Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció
 
Brain&Beast neix a Barcelona l’any 2010 de la mà d’Ángel Vilda. Les seves peces es plantegen com a jocs, endevinalles, jeroglífics d’aparent senzillesa estructural, que responen a complexes equacions geomètriques. Així, Brain&Beast proposa conjunts de peces que combinen emoció i raó, amb una forta influència de la cultura contemporània, sense oblidar grans dosis de sofisticació i de sentit de l’humor. Brain&Beast ja va guanyar el Premi 080 Barcelona Fashion a la Millor Col·lecció a l’edició de juliol de 2013.
 
La proposta “TRILOGY VOL III / ECLIPSY” reflexiona sobre el concepte de “record descobridor” de Freud vinculat als problemes relatius a la manera de funcionar de la memòria i les seves distorsions, l’amnèsia que recobreix els primers anys de vida,i al seu darrere, la sexualitat infantil. “Eclipse” tanca aquesta sèrie de tres, en la qual el creador Ángel Vilda ha bussejat fins al fons de la pròpia memòria per netejar-ne el fons i transformar allò turbulent en cristal·lí. En una col·lecció divertida, provocadora i tant o més àcida que se les seves anteriors propostes, Vilda ha presentat una proposta amb kilt escocesos per a home i faldilles prisades per a dona, en format midi i medi, i jeans amb aplicacions de tartan. Dessuadores i jaquetes que combinen desendreçadament estampats i colors, amb missatges evocadors i sui generis que recorden de manera inequívoca logos publicitaris. 
 
Krizia Robustella, amb la col·lecció “Trendy Flock”, Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció
 
La jove dissenyadora Krizia Robustella -una de les dissenyadores més fidels de la passarel·la 080- és l’ànima de la marca de moda que porta el seu nom i s’autodefineix com a “Sport Deluxe”. El seu estil es caracteritza per prendre com a referència les peces esportives de les últimes dècades per crear un univers propi, en què la comoditat es fon amb el luxe.
 
La col·lecció “Trendy Flock” fa una crítica irònica sobre la joventut actual, l’estètica, les tendències i les falsificacions. Robustella ha comptat en aquesta col·lecció amb la col·laboració de la il·lustradora Susana López: els seus inconfusibles dibuixos i il·lustracions són el motiu de dessuadores i jaquetes en l’acolorida proposta de Robustella. Ha estat una nova oportunitat per gaudir de l’street style de la dissenyadora que en aquesta ocasió ha treballat amb patró digital sobre cotó i ha tornat a apostar pels colors block
 
Mans Concept Menswear, amb la col·lecció “Make America Great Again”, Premi Nacional 080 al Disseny Emergent by Desigual
 
El jove dissenyador Jaime Álvarez, debutant a la 080, va néixer a Sevilla, i s’ha format en disseny a l’ED de Madrid. Va finalitzar els seus estudis l’any passat i el seu projecte de tesi ha estat l’inici de la seva marca i  de la seva primera col·lecció. MANS és una firma prêt-à-porter per a home clàssic que, a partir del sastre japonès, s’inspira en les subcultures juvenils i proposa una nova masculinitat.
 
La col·lecció premiada “Make America great again” s’inspira en els uniformes de les escoles de Nova York, amb peces realitzades a mà, que representen una evolució cap a la germandat Mans. En aquesta col·lecció el més important són els teixits, amb una barreja perfecta entre els clàssics de sastreria combinats amb una investigació de  nous teixits. Les modificacions de solapes i la morfologia de les jaquetes ajuden a entendre la col·lecció. Les peces comencen ajustades i perfectament col·locades i, a través d’eixamplaments i volums, es condueixen cap a un segell propi.
 
El Jurat de la 21a ed. del 080 Barcelona Fashion
 
L’elecció dels guanyadors ha estat a càrrec d’un jurat professional creat al efecte. El guanyador s’ha escollit d’acord amb els criteris de  disseny i creativitat de la col•lecció, qualitat de la col•lecció i potencial comercial de la col•lecció.
 
El jurat ha estat integrat per José Forteza (Senior Editor. Vogue & GQ Mèxic i Llatinoamèrica); Àlex Barrau Fort (Director de Comunicació per a Espanya a Desigual); Daniel Gonzalez Elizondo (director creatiu de firmes com C&A i El Corte Inglés, i estilista de Bershka i Diesel); Eulàlia Gorin (cap de Departament d’Estilisme d’Indumentària a l’Illa, Escola d’Art i Disseny, a Sabadell); Robbie Sinclair (consultor de moda i dissenyador); Francesca Tur Serra: Publicista  especialitzada en tendències i CEO de Tendencias.tv).
 
La firma Naulover , amb la col·lecció “Seducció” Premi 080 Modacc
 
Naulover és una firma de moda catalana amb més de 60 anys d’història que des de la seva creació va apostar per no deslocalitzar la seva producció. La firma compta amb una botiga online (www.naulover.com/shop) i una flagship store a Barcelona, i amb botigues a El Corte Inglés, als magatzems Pyrénées, a Andorra, i als magatzems Coin, a Itàlia. Naulover també està present en països com Alemanya, França, Bèlgica, Polònia, Portugal, Mèxic -amb 2 corners als exclusius Department Stores PALACIO DEL HIERRO-, Xina, Dubai i Xile. Un 25% de la seva producció anual és exportació. Al 2016 va créixer un 10% en vendes. Carmen Noguera és l’administradora i directora artística de la firma. Nascuda a Barcelona i filla del fundador, va estudiar empresarials i es va iniciar a l’empresa des de molt jove.
 
La col·lecció premiada, “Seducció”, per a la tardor-hivern 2018/19 s’inspira en la faula de la seducció de l'unicorn. Els colors són tota la gamma de morats, vermells, verds maragda i negres. D'altra banda, tonalitats pastel de rosa i blau cel característics de la infantesa i feminitat de les princeses. Les textures barregen llanes, representant el concepte de vida al camp, infinitat de quadres en tweed, gruixuts jacquards de flors i pèl natural amb subtils sedes, que abracen el concepte del son en forma de camises de dormir i pijames.
 
Homenatge a Azzedine Alaïa
 
L’actriu Rossy de Palma i l’ex editora de Vogue, Lisa Lovatt-Smith ha estat aquesta tarda protagonistes de l’homenatge pòstum que la 080 Barclona Fashion ha volgut retre en aquesta edició al recentment desaparegut dissenyador Azzedine Alaïa, com han fet les fashionweek de Paris i Londres.
 
Durant el col·loqui-homenatge, l’actriu Rossy de Palma, amiga personal del dissenyador, ha destacat “la seva energia, sabia divertir-se com un nen, i tenia la dolçor mediterrània”. “Era molt generós, un gran conversador que tenia entre les seves passions a Carmen Amaya”, ha explicat l’actriu. Així mateix, sobre la seva manera de treballar ha destacat que “era un artesà que composava sobre el cos de la dona”. Segons De Palma, “Azzedine coneixia el cos de la dona, i estava al seu servei, per això els seus vestits es mantenen idèntics i no passen de moda”.
 
Ambdues han coincidit en la “senzillesa” del creador que “es considerava no un dissenyador sinó un costurer”que “no volia premis ni reconeixements”, i que va rebutjar fins a tres ocasions la Legió d’Honor francesa. Aquest esperit rebel i independent el va fer segons ha explicat de Palma “no deixar-s portar per les obligacions de la moda. Mai va pagar una campanya publicitària ni va fer una línia de perfums”. A aquest respecte, Lovatt-Smith ha afegit que en un moment de la seva trajectòria “els seus vestits no tenien resistència al preu, els seus vestits es venien com la droga” i ha afegit que “facturava 50.000 dòlars al dia a Barneys a Nova York”.
 
Aquest record de la passarel·la de moda catalana al gran dissenyador s’ha completat al vespre a la passarel·la de la 080, amb un espectacle on s’ha pogut veure una selecció de vestits d’Alaïa, en un muntatge que ha comptat amb la mateixa Rossy de Palma, com a model d’excepció, i amb la col·laboració de la ballarina Blanca Li, també vestida d’Alaïa, que ha creat una coreografia especial per aquest homenatge.
 
Entre els set vestits de la mostra, destaca un espectacular abric que pertany a l’actriu Isabelle Adjani, un disseny de la també actriu d’origen tunisià Hiba Abouk, que també ha estat present a l’homenatge, i un vestit d’alta costura de la darrera col·lecció del dissenyador.
 
La moda infantil de la 080, amb boboli i Little Crearive Factory, clouen la passarel·la  
 
Prèviament a l’homenatge, la moda kids han posat aquesta tarda el punt i final a la passarel·la 080, amb les propostes de boboli i Little Creative Factory. Com és habitual en les darreres edicions, boboli ha apostat per una proposta ready to buy per a la primavera-estiu 2018. “Welcome to the jungle” és una col·lecció que inclou dissenys que barregen estampats exuberants i estampats florals densos amb detalls d’aire esportiu. Flamencs, tucans i altres animals salvatges apareixen camuflats o acompanyant hibiscos i grans fulles de palmera, motius treballats tant en estampats com en brodats. Pel que fa als colors, el negre es barreja amb colors molt vius, com fúcsies, taronges vibrants, grocs llima, blaus oceànics i verds expressius, així com el blanc, que aporta lluminositat.
 
De la seva banda, Little Creative Factory ha presentat «Horizons» per a la tardor-hivern 2018/19. La col·lecció utilitza tints vegetals per reflectir els colors vius i intensos. Les peces de color vermell òxid, blanc calcari, negre carbó i blau intens es complementen amb altres de ratlles, quadres o estampats. Els teixits clàssics de lli i cotó acompanyen una nova gamma de teles enconxades que aporten volums frescos i contorns nítids.
 
Més de 32.000 assistents en aquesta edició de la 080 Barcelona Fashion
 
En aquesta 21a edició, 32.450 persones han passat pel 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general, un 5,7% més respecte l’anterior edició.
 
En l’edició d’enguany, han seguit in situ la passarel·la un total de 1.301 professionals de la comunicació, d’aproximadament 600 mitjans diferents, entre periodistes, bloggers i digital influencers. Del total de professionals acreditats, 491 són de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 270 són bloggers o mitjans digitals, 250 són digital influencers, 210 són mitjans gràfics, i 80 són periodistes de mitjans internacionals de països com Vogue Mex i Latam, Grazia Italia, Elle.it, Wonderland UK, Vice UK, Schön, MF Fashion d’Italia, i CQ d’Alemanya, entre d’altres.
 
En relació amb les xarxes socials, el nombre de seguidors a Facebook avui, dia de tancament, s’ha situat en 87.821 seguidors (un 0,3% menys respecte el tancament de l’anterior edició). A Twitter, avui hi ha 25.900 seguidors (un 2% més que al tancament de la passada edició). Finalment, Instagram és la xarxa que ha experimentat un major creixement, amb 46.100, un 10,28% més que al tancament de la passada edició.
 
Pel que fa al web del 080 Barcelona Fashion durant aquesta setmana (29 de gener al 2 de febrer) la plataforma ha registrat més de 49.000 visites, un 19,5% més que a la passada edició d’hivern, al gener de 2017. La majoria de les visites són d’origen nacional i estatal, seguit pel Regne Unit, Estats Units, Itàlia, França, Alemanya, Mèxic, Andorra, Portugal i Holanda. Així mateix, amb un 68,5%, el mòbil ha estat el dispositiu més utilitzat per connectar-se a la web.
 
D’altra banda, ressaltar que en menys de dues setmanes des l’obertura d’inscripcions (13 de juny), gairebé 13.000 persones s’han inscrit a l’Open Area del 080 Barcelona Fashion a través del web. D’altra banda, des l’obertura d’inscripcions (17 de gener), 19.345 persones s’han inscrit a l’Open Area del 080 Barcelona Fashion a través del web, xifra que representa un augment del 49% respecte les inscripcions de la passada edició d’estiu, al juny del 2017.
 
El 080 Barcelona Fashion Showroom tanca amb 150 interaccions comercials i expectatives de superar els 2 milions de volum de negoci
 
El Showroom de la 080, que es va celebrar dimarts i dimecres passat en el marc de la passarel·la, ha tancat portes amb un balanç de 150 interaccions comercials entre marques catalanes i compradors internacionals, i la previsió de superar els 2 milions d’euros en volum de negoci.
 
Més d’una setantena de compradors, vint d’ells internacionals provinents de països com Regne Unit, Xina, Polònia, Japó, Holanda, França, Bèlgica, Singapur, Corea del Sud, Finlàndia, Suècia i Estats Units, entre d’altres, van visitat aquest dos dies l’espai comercial i de negoci de la 080 Barcelona Fashion, que en aquesta edició s’ha especialitzat en moda de dona de segment alt, amb una selecció de vint marques catalanes de moda.
 
El balanç de les marques és molt positiu, ja que han pogut entrevistar-se amb operadors amb molta capacitat de decisió en compres internacionals. A més d’establir acords comercials, algunes marques han rebut propostes per participar en espais Pop-Up en grans department stores de països com Suècia i Estats Units.
 
Patrocinadors i sponsors de la 21a edició del 080 Barcelona Fashion
 
Aquesta edició de la passarel·la ha comptat amb 7 patrocinadors-sponsors, i amb 9 firmes col·laboradores. Són sponsors Redken (perruqueria oficial), NYX (maquillatge oficial), Soho House, Kavehome (decoració oficial), La Roca Village, Mistinguett (cava oficial) i Autobeltran - Mercedes-Benz (partner automobilístic). De la seva banda, també han participat com a firmes col·laboradores Estrella Damm (cervesa oficial), Rowenta (planxat i haircare), Raffel Pages, EPSON (amb presència al village i com a organitzador de la taula rodona), Redbull, CND Beauty (manicura oficial), Veri (aigua oficial), BCN Brand (uniformes oficials) i Tanqueray.
 
 
Més info i fotos a   www.080barcelonafashion.cat i a les xarxes:
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/