• Imprimeix

La propera edició de la 080 Barcelona Fashion se celebrarà del 25 al 29 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau

07/02/2018 12:02
080 edició estiu
·       La 22a edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion se celebrarà novament al Recinte Modernista de Sant Pau. L’impressionat conjunt arquitectònic tornarà a acollir la setmana de la moda catalana del 25 al 29 de juny
 
·       L’edició recentment finalitzada ha convocat més de 32.000 assistents, dels quals 1.300 professionals de la comunicació entre periodistes, fotògrafs, bloggers digital influencers. Pel que fa al públic en general, prop de 20.000 persones es van inscriure a través del web del 080 per visitar l’Open Area del certamen
 
·       En aquesta edició, l’impacte digital de la 080 ha assolit xifres rècord a través del web 080barcelonafashion.cat i dels seguidors a les xarxes: durant la setmana de la passarel·la, la plataforma va registrar més de 49.000 visites, un 19,5% més que a l’anterior edició d’hivern, celebrada al gener 2017. D’altra banda, els seguidors a Twitter arriben gairebé als 26.000 i a Instagram superen els 46.000
 
 
La 22a edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion se celebrarà novament al Recinte Modernista de Sant Pau. La darrera setmana de juny —del 25 al 29— aquest impressionat conjunt arquitectònic tornarà a acollir la setmana de la moda catalana, que impulsa la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM). El lloc i les dates de la propera edició s’anuncien tot just finalitzada la passada edició de la passarel·la —celebrada del 29 de gener al 2 febrer— que s’ha tancat amb més assistents, més negoci i més repercussió.
 
Pel que fa a la presència de públic, la recentment finalitzada 21a edició ha comptat amb 32.450 assistents, entre públic de les desfilades, visitants de l’Open Area, mitjans de comunicació, bloggers, i compradors, xifra que representa un 5,7% més que a l’anterior edició.
 
Analitzant el públic professional, van seguir in situ la passarel·la un total de 1.301 professionals de la comunicació, d’aproximadament 600 mitjans diferents, entre periodistes, bloggers i digital influencers. Del total de professionals acreditats, 491 han estat de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 270 bloggers o mitjans digitals, 250 digital influencers, 210 mitjans gràfics, i 80 periodistes de mitjans internacionals com Vogue Mex i Latam, Grazia Italia, Elle.it, Wonderland UK, Vice UK, Schön, MF Fashion d’Italia, i CQ d’Alemanya, entre d’altres.
 
En relació amb les xarxes socials, el nombre de seguidors a Facebook a data de tancament, 2 de febrer, es va situar en 87.821 seguidors (un 0,3% menys respecte el tancament de l’anterior edició). A Twitter, hi havia 25.900 seguidors (un 2% més que al tancament de la passada edició). Finalment, Instagram és la xarxa que ha experimentat un major creixement, amb 46.100, un 10,28% més que al tancament de la passada edició.
 
Pel que fa al web del 080 Barcelona Fashion, durant la setmana de la passarel·la (29 de gener al 2 de febrer) la plataforma va registrar més de 49.000 visites, un 19,5% més que a la passada edició d’hivern, celebrada al gener de 2017. La majoria de les visites han estat d’origen nacional i estatal, seguit pel Regne Unit, Estats Units, Itàlia, França, Alemanya, Mèxic, Andorra, Portugal i Holanda. Així mateix, amb un 68,5%, el mòbil va ser el dispositiu més utilitzat per connectar-se a la web.
 
D’altra banda, des l’obertura d’inscripcions (17 de gener passat), 19.345 persones es van inscriure a través del web 080 per visitar l’Open Area del 080 Barcelona Fashion, xifra que representa un augment del 49% respecte les inscripcions de la passada edició d’estiu, al juny del 2017.
 
En el vessant de negoci del certamen, el 080 Barcelona Fashion Showroom —que es va celebrar els dies 30 i 31 de gener en el marc de la passarel·la— es va tancar amb 150 interaccions comercials entre les marques de moda presents al showroom i compradors internacionals. Segons l’organització del 080 Barcelona Fashion i el Clúster Català del Tèxtil (MODACC), que impulsen la iniciativa, la previsió és superar els 2 milions d’euros de volum de negoci que, de mitjana, han generat cadascuna de les anteriors quatre edicions.
 
Més d’una setantena de compradors, vint d’ells internacionals provinents de països com Regne Unit, Xina, Polònia, Japó, Holanda, França, Bèlgica, Singapur, Corea del Sud, Finlàndia, Suècia i Estats Units, entre d’altres, van visitar aquests dos dies l’espai comercial i de negoci de la 080 Barcelona Fashion, que en aquesta edició s’ha especialitzat en moda femenina de segment alt, amb una selecció de vint marques catalanes de moda.
 
El balanç de les marques participants ha estat molt positiu, ja que han pogut entrevistar-se amb operadors amb gran capacitat de decisió en compres internacionals. A més d’establir acords comercials, algunes marques han rebut propostes per participar en espais Pop-Up en grans department stores de països com Suècia i Estats Units.
 
 
Més info i www.080barcelonafashion.cat i a les xarxes:
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/