• Imprimeix

Gestió del talent i formació especialitzada centren el debat de la segona jornada de Comerç Increïble

22/03/2018 12:03
 
La dir. gral de Comerç Muntsa Vilalta, (2a per la dreta) en la presentació d'ESCODI

Imatge de la taula rodona: models de desenvolupament de talent


• El segon dia de les jornades Comerç Increïble, dedicada a la gestió de les persones, ha comptat amb la intervenció de diferents experts del món acadèmic

• Catalunya lidera la formació superior en retail, amb el primer grau oficial universitari en Gestió d’Empreses en Comerç i Distribució impulsat per Escodi, cicles formatius i cursos d’especialització a les principals escoles de negoci.

• A més de les jornades Comerç Increïble, la Setmana del Comerç compta amb més de 200 activitats arreu del territori impulades per les associacions i entitats.

La gestió del talent i la formació en retail, elements clau pel desenvolupament d’un model competitiu. En el marc de la Setmana del Comerç, la jornada d’avui ha comptat amb la participació de diversos experts del món acadèmic que han aportat la seva visió al voltant dels diferents models de desenvolupament de talent, la formació i la gestió de les persones.

La jornada s’ha inaugurat amb la ponència ‘L’impacte de l’economia en retail’, a càrrec de Pelayo Corella (ESCI), amb una anàlisi del context econòmic internacional i dels principals reptes i amenaces que el retail haurà d’afrontar per guanyar competitivitat. En la seva intervenció, Corella ha alertat del perill de mantenir marges comercials baixos, així com de la necessitat d’oferir experiències als clients. També ha advertit sobre la importància de la professionalització i de la formació especialitzada en retail, per millorar la competitivitat.

Estudi sobre Tendències en Retail

Marc Soldevila i Victor Moyano, d’Esade Creapolis i Fundacio Creafutur, han presentat a les jornades Comerç Increïble l’estudi realitzat per l’Observatori sobre les Tendències en Retail a Catalunya d’ESADECREAPOLIS.

Les noves generacions, els dispositius mòbils o l’omnicanalitat són alguns dels factors responsables del canvi de paradigma en el sector del retail. Soldevila i Moyano han analitzat les principals dades de l’estudi, que recull els canvis que es produeixen en el procés de venda i la relació amb el consumidor, el producte i la marca, amb l’objectiu d’analitzar els reptes del sector en els propers anys.

Taula rodona: models de desenvolupament de Talent

La taula rodona de la jornada s’ha centrat en el debat dels diferents models de desenvolupament del talent i la importància de la formació superior en la gestió de les empreses comercials. La taula ha comptat amb la participació de Núria Beltran, directora- gerent d’Escodi; Sílvia Bach, directora de Parfois Espanya; Ana March, directora de gestió de persones d’establiments Viena; Joan Carles Cifre, director de Recursos Humans Ibèrica de Rituals Cosmetic; Ma. Ángeles Tejada, directora general d’Afers Públics de Randstad; i amb Rafael Tena, d’Ineo Corporate com a moderador. Els diferents ponents han coincidit amb la necessitat d’una formació superior especialitzada i l’aprenentatge continuat com a factors decisiu per desenvolupar un model comercial competitiu.

El punt final a la jornada d’avui ha anat a càrrec de Gemma Domènec (CTTI), experta en economia col·laborativa, amb el títol “Ciutadà connectat, pensem diferent”. Amb la seva intervenció, Domènech ha volgut apropar el debat al voltant de l’emprenedoria i de com aprofitar els mecanismes de l’economia col·laborativa per trobar solucions i millorar la competitivitat de les noves empreses.

Jornades Comerç Increïble


La Setmana del Comerç va arrencar el passat dilluns, 19 de marc, amb una sessió inaugural presidida pel secretari general del Departament, Pau Villòria, i la ponència inaugural a càrrec de Xavier Sala-i-Martin, i continua fins el proper divendres, de març a l’espai Endesa. Demà dijous, 22 de març, les sessions pivotaran al voltant del comerç, territori i vida urbana, i comptarà amb la presentació de l’actualització del Cens d’Establiments Comercials i la presentació del Servei de Consultes estadístiques en línia, elaborat per la direcció general de Comerç.