• Imprimeix

Prop de 6.000 persones han seguit les Jornades Comerç Increïble de la 2a edició de la Setmana del Comerç

25/03/2018 21:03
Directora a Sant Carles de la Ràpita
 ·      Així ho ha explicat avui la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, a Sant Carles de la Ràpita, on ha presidit la cloenda de les II Jornades d'Intercanvi d'Experiències Comercials, organitzades per la Unió de Comerç Rapitenc, que han posat el punt i final a la Setmana del Comerç impulsada per la Generalitat des de dilluns passat amb més de 200 activitats arreu de Catalunya
 
·      De les 5.822 persones que han seguit les jornades Comerç Increïble —un 48% més que a la passada edició—, 953 ho han fet de forma presencial, a l’Espai Endesa (un 37,5% més), i 4.875 han fet el seguiment en streaming a través de facebook o del web del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) de Catalunya (un 50,6% més). A més, 2.744 han utilitzat per informar-se l’App de la Setmana del Comerç
 
·      Així mateix, s'ha donat a conèxier el balanç 2017 d’incentius al comerç, l’artesania, la moda i els serveis atorgats a Terres de l’Ebre. L’any passat es van atorgar més de 323.000 euros en ajuts al comerç, els serveis, l’artesania i la moda a Terres de l’Ebre, un 7,2% més que al 2016
 
Prop de 6.000 persones han seguit les Jornades Comerç Increïble de la 2a edició de la Setmana del Comerç. Així ho ha explicat avui la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, a Sant Carles de la Ràpita, on ha presidit la cloenda de les II Jornades d'Intercanvi d'Experiències Comercials, organitzades per la Unió de Comerç Rapitenc. Amb aquestes jornades s’ha posat punt i final a la Setmana del Comerç impulsada per la Generalitat des de dilluns passat, a través de la Direcció General de Comerç, amb més de 200 activitats arreu de Catalunya. L’acte ha comptat també amb la presència de la directora dels serveis territorials d’Empresa i Coneixement a Terres de l’Ebre, Mercè Miralles.
 
Prop de 6.000 persones han seguit les Jornades Comerç Increïble de la 2a edició de la Setmana del Comerç
 
De forma paral·lela a les activitats impulsades pel món associatiu, s’han celebrat a Barcelona al llarg d’aquesta setmana les Jornades Comerç Increïble, unes jornades de coneixement adreçades als professionals del sector on s’han analitzat de forma monogràfica 4 eixos d’actuació per a la millora de la competitivitat: Construint experiències (20 de març); Gestió orientada a les persones (21 de març); Comerç, territori i vida urbana (22 de març); i Solucions digitals (23 de març).
 
Un total de 5.822 persones han seguit les jornades Comerç Increïble de la 2a edició de la Setmana del Comerç, xifra que representa un augment del 48% respecte la primera edició, celebrada l’any passat. D’aquesta xifra, 953 ho han fet de forma presencial, a l’Espai Endesa —un 37,5% més— i 4.875  han fet el seguiment en streaming a través de xarxes socials i del web del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) de Catalunya, un 50,6% més que l’any passat. A més, 2.744 han utilitzat per informar-se l’app de la Setmana del Comerç.
 
En el marc de les Jornades Comerç Increïble, divendres es va presentar el balanç de l’Autodiagnosi TIC, una eina d’autoavaluació que la Direcció General de Comerç posa a disposició de les empreses comercials per tal que coneguin el seu estat de maduresa digital. Segons els resultats de les 1.229 autodiagnosis realitzades, s’evidencia que el 70% dels comerços catalans tenen web pròpia i prop del 90% perfil en xarxes socials, essent facebook la xarxa amb més penetració. L’Autodiagnosi TIC indica també que els comerços catalans tenen un perfil digital intermedi: empreses iniciades en la digitalització, però amb marge de millora per crear accions que fomentin la seva competitivitat. Per activitats, el sector del lleure i la cultura és el més digital, mentre que per demarcacions la impremta digital en els comerços és gairebé equitativa.
 
Així mateix, en el marc de les jornades es va presentar dijous passat, el Cens d’Establiments Comercials de Catalunya 2018, una eina estadística impulsada per la Direcció General de Comerç juntament amb el Consell de Cambres de Catalunya, que permet disposar de dades per tal de fer una radiografia actualitzada del sector sobre el terreny. Les principals xifres presentades apunten que l’oferta comercial va créixer al 2017 un 1,87% en nombre d’establiments, i que actualment hi ha 103.214 comerços, amb una densitat comercial mitjana de 13,66 est./1.000 habitants. El Cens també ha posat de manifest que la meitat dels comerços catalans tenen menys de 65 m2, i que 9 de cada 10 establiments estan situats dins la Trama Urbana Consolidada, tret característic del model comercial i de ciutat vigent a Catalunya.
 
Resultats Incentius 2017: Més de 323.000 euros en ajuts al comerç, els serveis, l’artesania i la moda a Terres de l’Ebre, un 7,2% més que al 2016
 
Durant l’any passat, la Generalitat –a través del CCAM– va destinar 323.731,85 € en subvencions al sector del comerç, les fires, l’artesania, i la moda a les Terres de l’Ebre, un 7,2% més que al 2016. Analitzat per programes, es van atorgar 140.821,4 € a la millora de la competitivitat de l’empresa comercial, a través de les accions de les entitats i associacions de comerç, un 8,82% més que al l’any anterior. Així mateix, es va destinar 118.683 € dins el programa per afavorir la continuïtat de locals comercials i el relleu generacional en processos de traspàs de negoci, xifra que representa un augment del 23,25% respecte al 2016.
 
D’altra banda, dins el programa d’implementació d’eines d’innovació tecnològica, es van destinar l’any passat 47.878,89 €, un 26% menys que a l’any anterior, i dins del programa de participació en fires, 16.348,83 €, un 8,6% més que al 2016.
 
Programa Competitivitat de l'empresa a través de les entitats
 
Comarca
Inversió
Subvenció atorgada
Baix Ebre
158.066,26 €
78.643,13 €
Montsià
102.936,01 €
51.468,01 €
Ribera d'Ebre
13.040 €
6.520 €
Terra Alta
8.380 €
4.190 €
Terres de l’Ebre
282.422,27 €
140.821,4 €
Programa Foment participació a fires comercials
Baix Ebre
21.267,34 €
10.365,33 €
Montsià
10.767 €
5.383,5 €
Ribera d'Ebre
1.200 €
600 €
Terra Alta
0
0
Terres de l’Ebre
33.234,33 €
16.348,83 €
Programa Transformació  digital
Baix Ebre
54.117,3 €
23260,5 €
Montsià
56.382,75 €
21.618,38 €
Ribera d'Ebre
1.200 €
600 €
Terra Alta
4.800 €
2.400 €
Terres de l’Ebre
116.500,04 €
47.878,89 €
Programa Locals buits (traspassos i relleu generacional) i creació comerços
Baix Ebre
155.098,82 €
42.875,22 €
Montsià
202.736,52 €
59.682,65 €
Ribera d'Ebre
78.738,10 €
10.125,13 €
Terra Alta
14.338,35 €
6.000 €
Terres de l’Ebre
450.911,79€
118.683 €
TOTAL
883.068,45 €
323.731,85 €
 
Al conjunt de Catalunya, l’any passat es van atorgar 7,54 milions d’euros en subvencions al comerç, l’artesania i la moda, un 12,9% més que al 2016.
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través de: