• Imprimeix

La llegenda de la moda André Leon Talley, convidat internacional de la 080 Barcelona Fashion

07/06/2018 19:06
Miquel Rodríguez i els guanyadors de la passada edició del 080

El dir. del 080, amb els guanyadors de la passada edició, Jaime Alvarez (premi Disseny Emerngent) de la firma Mans Concept Menswear, Angel Vilda (Premi nacional a MIllor Col·lecció) de la firma Brain&Beast, i la directora creativa de Naulover, Premi MODACC

·      L’ex editor de Vogue USA, André Leon Talley, amb més de 25 anys de trajectòria en la primera línia internacional de la moda, serà el convidat d’excepció de la 080 Barcelona Fashion. Talley, d’actualitat per l’estrena mundial del documental sobre la seva vida “The Gospel According To André”, presentarà la cinta en el marc de la passarel·la catalana, que li retrà el Fashion Tribute d’aquesta edició
 
·        Aquesta és una de les principals novetats de la 22a edició de la 080 Barcelona Fashion, que tindrà lloc del 25 al 29 de juny, i que ha presentat avui el director de la passarel·la i gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), Miquel Rodríguez
 
·    Una altra novetat és la 080 Barcelona Fashion Beach, la passarel·la de moda de bany de la 080. Les firmes Como un Pez en El Agua i Guillermina Baezapresentaran les seves col·leccions a la platja de Barcelona, en Club Pati Vela Barcelona, al Moll de la Marina
 
·      Un total de 28 dissenyadors i marques presentaran les seves col·leccions a la passarel·la 080, amb noms destacats com Custo Barcelona, Antonio Miro, Txell Miras, Miriam Ponsa, Oscarleon, o els guanyadors del Premi 080 de la passada edició, Brain&Beast, Krizia Robustella i Mans Concept Menswear, i amb els retorns de luxe de Manuel Bolaño i TCN. Les escoles seran les protagonistes de la darrera jornada de la 080, amb les desfilades de les tesines de final de carrera dels joves dissenyadors de les escoles IDE i LCI
 
 
La llegenda de la moda, André Leon Talley, ex editor de Vogue USA, serà el convidat internacional de la propera edició de la 080 Barcelona Fashion. Així ho ha anunciat avui el gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) de la Generalitat i director del 080, Miquel Rodríguez, en la presentació de la 22a edició de la 080 Barcelona Fashion, la passarel·la de moda que impulsa la Generalitat de Catalunya, que tindrà lloc del 25 al 29 de juny.
 
Rodríguez ha explicat que “Talley, d’actualitat per l’estrena mundial del documental sobre la seva vida “The Gospel According To André”, presentarà la cinta a Europa en el marc de la passarel·la catalana”. Així mateix, la 080 li dedicarà Tribute d’aquesta edició.
 
André Leon Talley és ex-editor de l'edició nord-americana de la revista Vogue i ha estat en la primera línia de la moda internacional durant més de 25 anys, ocupant el frontrow de les desfilades en les principals setmanes de la moda: Nova York, Londres, Milà i París. També ha sigut editor d'altres rellevants publicacions de moda com Interview,  New York Times o W.
 
080 Barcelona Fashion Beach, la passarel·la de moda de bany de la 080
 
Una altra de les novetats de la propera edició de la passarel·la és la 080 Barcelona Fashion Beachun ‘spin off’ de la passarel·la 080, especialitzat en moda de bany. Així, la firma Como Un Pez en el Agua i la dissenyadora Guillermina Baeza presentaran les seves propostes de bany per al 2019 sobre la mateixa sorra, a la platja de Barcelona, en Club Pati Vela Barcelona_Red Fish, el dilluns 25 de juny, en la jornada inaugural de la 080. Segons Rodríguez, “per si sola, la moda de bany té un pes específic i per això li hem volgut donar –li un espai propi, que a la llarga guanyarà més entitat a la 080”.
 
Aquestes firmes de bany formen part del cartell de dissenyadors i marques que desfilaran en aquesta edició de la passarel·la catalana. Com a novetat de darrera hora, Rodríguez ha anunciat que “la firma System Action pujarà a la passarel·la 080 amb una col·lecció dels dissenyadors Zazo&Brull”.
 
A banda d’aquesta nova incorporació, destaquen els debuts de la firma emergent de moda urbana Killing Weekend, guanyadora del concurs 080_Rec 0.16; del jove dissenyador Xevi Fernández (home/dona) i de la firma Z1, i els retorns de Manuel Bolaño (dona) i de l’emblemàtica firma TCN. Tampoc faltaran noms destacats com Custo Barcelona, Antonio Miro, Txell Miras, Miriam Ponsa, Oscarleon, o els guanyadors del Premi 080 de la passada edició, Brain&Beast, Krizia Robustella i Mans Concept Menswear.
 
Per ordre alfabètic, els creadors i firmes d’aquesta 080 són Amt.; ANTONIO MIRÓ; AUBERGIN; BRAIN&BEAST; BOBOLI; COMO UN PEZ EN EL AGUA; CUSTO BARCELONA; E.S. COLLECTION; ESCORPION STUDIO BARCELONA; ESTER FERRANDO KNITWEAR; GUILLERMINA BAEZA; KILLING WEEKEND; KRIZIA ROBUSTELLA; LEBOR GABALA; LOLA CASADEMUNT; MANS CONCEPT MENSWEAR; MANUEL BOLAÑO; MIQUEL SUAY; MIRIAM PONSA; NAULOVER; OSCARLEON; RED POINT; SWEET MATITOS; TCN; TXELL MIRAS; XEVI FERNÁNDEZ; i Z1.
 
Així mateix, en aquesta edició, el 080 Barcelona Fashion ha volgut donar a les escoles de moda el seu propi espai sobre la passarel·la. En la darrera jornada de la 080 (divendres, 29/06), les escoles seran les protagonistes amb la desfilada de les tesines de final de carrera dels joves dissenyadors de les escoles IDE i LCI.  
 
Els Premis de la passarel·la 080 Barcelona Fashion
 
Una edició més, el certamen convoca els premis 080: el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 Barcelona Fashion, i el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció 080 Barcelona Fashion— així com també el Premi MODACC, per a empreses internacionals.
 
El Premi Nacional 080 al Disseny Emergent by Desigual, dotat amb 15.000 euros, vol donar suport a nivell empresarial i logístic als dissenyadors emergents, per fomentar la creació d’empresa, implementar les bones pràctiques i assegurar l’èxit i el creixement d’aquestes marques emergents. Una edició més, compta amb la col·laboració de la firma Desigual, que patrocina el premi. El guanyador presentarà la seva propera col·lecció en la següent edició de la 080 Barcelona Fashion. Així mateix, una mostra de la col·lecció guanyadora formarà part del fons del Museu Tèxtil i de la Indumentària de Catalunya. Opten a aquesta categoria: amt. Aubergin, ESTER FERRANDO – KNITWEAR, KILLING WEEKEND, Mans Concept & Menswear, Xevi Fernández, Z1.
 
 
Al Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció hi opten dissenyadors i marques que desfilin en aquesta edició de la passarel·la, que comptin amb un establiment operatiu a Catalunya o bé d’àmbit estatal, que facturin entre 50.000 euros i  2M d’euros o tinguin 4 col·leccions comercialitzades. El premi consisteix en la participació directa a l’edició d’hivern 2019, de forma gratuïta. Participen en aquesta categoria: ANTONIO MIRO, BRAIN&BEAST, Como un pez en el agua, Guillermina Baeza, krizia robustella, LEBOR GABALA, MIQUEL SUAY, MIRIAM PONSA, OSCARLEON, SWEET MATITOS i Txell Miras.
 
Un jurat professional escollirà els guanyadors d’ambdues categories d’acord amb els criteris de disseny i de creativitat de la col·lecció, qualitat de la col·lecció i potencial comercial de la col·lecció.
 
La present edició tornarà a incloure el Premi MODACC a la Millor Col·lecció de la 22a edició de la 080 Barcelona Fashion de Marques Internacionals, que té per objectiu premiar la creativitat, el talent dels equips de disseny, l’estilisme i la intenció comercial de les marques de moda catalanes que exporten. El premi permetrà al guanyador participar directament a la següent edició de la passarel·la. També rebrà un premi valorat en 10.000 euros en serveis del Clúster Modacc, a més d’una obra d’art exclusiva com a guardó. Opten a aquest premi: boboli, ES COLLECTION, ESCORPION STUDIO BARCELONA, LOLA CASADEMUNT, NAULOVER, RED POINT i TCN. 
 
 
Activitats paral·leles de la 22a ed. de la 080 Barcelona Fashion
 
Dins el programa d’activitats paral·leles, prop d’una trentena de compradors internacionals, procedents de països com Austràlia, Regne Unit, Països Baixos, Estats Units, Àustria, Japó o Rússia, visitaran la 6a edició del 080 Barcelona Fashion Showroom. Rodríguez ha explicat que “en aquesta ocasió l’aposta és pel mercat nord-americà, especialment els Estats Units, on en els darrers mesos la Generalitat està duent a terme vàries accions, la darrera aquesta mateixa setmana a Florida”.
 
Donats els bons resultats de les anteriors dues edicions, novament el showroom s’articularà en format fira, “un trade show” que tindrà lloc els dies 27 i 28 de juny instal·lat a la sala Hipòstila del Recinte Modernista de Sant Pau. Amb aquest format de “tradeshow”, les firmes participants exposaran els seus productes en un espai obert a tots els compradors estatals i internacionals on es podran tancar acords comercials in situ.
 
Així mateix, aquesta edició del 080 Barcelona Fashion Showroom vol reforçar la captació de compradors d’àmbit catalans i estatals. Amb aquest objectiu, hi ha prevista una presentació de tendències per a l’estiu 2019 a càrrec d’una experta del sector especialment dirigida al públic de de botiga multimarca. Entre les marques catalanes que exposaran en aquesta edició del 080 Barcelona Fashion Showroom destaquen amt., Escorpion Studio Barcelona, TCN, Ester Ferrando, Naulover, Sweet Matitos, o Lola Casademunt, que també desfilaran en aquesta edició de la passarel·la catalana. També seran presents al 080 Barcelona Fashion Showroom altres firmes com Sita Murt o Designers Society, Munich, o Divas, entre d’altres.
 
D’altra banda, el 080 Barcelona Fashion i Seed&Click –de l’Asociación Española de Business Angels Network (AEBAN)- tornen a sumar esforços en la 4a edició del 080 Investor Day, que tindrà lloc el dimecres 26 de juny en l’Auditori Fc. Cambó del Recinte Modernista de Sant Pau. L’objectiu principal de la iniciativa és detectar nou talent en el desenvolupament de negoci de la indústria de la moda i, amb aquesta finalitat, l’esdeveniment s’orienta a la recerca de projectes relacionats o amb aplicació al sector.
 
Com ja es va fer en la passada edició, el proper 080 Investor Day comptarà amb dues categories: d’una banda, startups de base tecnològica en recerca de capital constituïdes jurídicament, vinculades o amb un projecte d’aplicació a la indústria de la moda, i d’una altra, dissenyadors o empreses emergents de disseny de moda catalanes (raising brands), amb projecte empresarial propi i amb una facturació inferior a 50.000 euros anuals o menys de 4 col·leccions comercialitzades. Novament, el 080 Investor Day comptarà amb un espai de trobada on els finalistes podran exposar els seus projectes i realitzar contactes one-to-one amb inversors, mitjans o altres participants del Fòrum, i amb un programa de ponents de primer nivell, com Prasenjit Tito Chowdhury, CEO de FashioNXT, plataforma reconeguda internacionalment per fomentar la innovació en el sector amb iniciatives com la seva setmana de la moda, hereva de la Portland Fashion Week.
 
Així mateix, se celebra el divendres 26 de juny el Texmeeting by TEXFOR 2018,  organitzat per la Confederació de la Indústria Tèxtil (Texfor) és el punt de trobada de la indústria del tèxtil a la 080. Sota el títol “Tendències: avançar en temps de disrupció”,  la 6a edició analitzarà  l’actual moment de canvis en una època disruptiva marcada per la constant evolució. Amb un programa de ponents de primer nivell, la jornada analitzarà les darreres tendències sociopolítiques i tecnològiques, i temes d’actualitat com l’economia circular o els nous models de negoci. En anteriors edicions, a les jornades Texmeeting han participat més de 150 professionals entre empresaris, dissenyadors, mitjans de comunicació i estudiants.
 
Aixi mateix, com en cada edició d’estiu, el 080 Barcelona Fashion acull una nova edició del NEO2 Photo Shoot Contest, el concurs de fotografia i moda del 080, on alumnes d’estilisme de les escoles de disseny de moda i d’escoles de fotografia competiran per realitzar el millor reportatge. Les sessions de fotografia es faran en viu des d’un plató obert al públic, que es muntarà a l’Open Area del 080. 
 
 
L’Open Area 080, més activa, participativa i oberta que mai 
 
Amb la intenció d’obrir el món de la moda, la 080 Barcelona Fashion torna a instal·lar l’Open Area, la zona del certamen de lliure accés. En aquesta edició, l’Open Area acollirà el village 080—amb els estands de patrocinadors i sponsors—, l’exposició de tesines de les escoles de moda, el Market Place, estands de delicatessen per menjar i beure i propostes lúdiques, tot plegat per fer, del 080 Barcelona Fashion, la festa de la moda.  A més, els visitants de l’Open Area podran seguir les desfilades a través de grans pantalles que s’instal·laran en aquest espai. És una zona de lliure accés, oberta de franc a tots els visitants, que podran accedir-hi descarregant la invitació al web del 080, on obtindran un codi QR. 
 
Patrocinadors i sponsors de la 22a edició del 080 Barcelona Fashion
 
Aquesta edició de la passarel·la comptarà amb 6 patrocinadors-sponsors, i amb 10 firmes col·laboradores. Són sponsors Redken (perruqueria oficial), NYX (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial) Hyundai (partner automobilístic) Movistar (connectivitat oficial) i  La Roca Village. De la seva banda, participen com a firmes col·laboradores Seagram’s (ginebra oficial), Sunbites, Red Bull, Fujifilm, Barcelona Beer Company (cervesa oficial), Siovann, CND Beauty (manicura oficial) Rowenta( planxat oficial i haircare), BCN Brand( uniformes oficials) i Raffel Pages (partner de perruqueria).
 
(Adjuntem dossier de premsa)
 
Des d’avui els mitjans interessats ja es poden acreditar a través del web:
 
Més info a a les xarxes i
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/