• Imprimeix

La firma ES Collection tancarà la segona jornada de la passarel·la 080

26/06/2018 20:06
Manuel Bolaño
·        El retorn de Manuel Bolaño i el disseny més independent de la passarel·la catalana de la mà de les creadores Txell Miras i Míriam Ponsa, han estat aquesta tarda els protagonistes de la 080 Barcelona Fashion
 
·        Demà, les firmes emergents debutants, Killing Weekend i Z1 (11h) obriran la tercera jornada de la passarel·la, on també desfilaran la firma de bany Red Point (12.30h), el jove dissenyador Xevi Fernàndez i la firma amt. (14h). A la tarda, serà el torn de Escorpion Studio Barcelona (16h), Antonio Miro (17.30h), Brain&Beast –Premi 080 Millor Col·lecció de la passada edició (19h)-, i Sweet Matitos, que clourà la jornada a la passarel·la (20.30h).
 
·        Dins el programa d’activitats paral·leles demà dimecres, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, inaugurarà el 080 Fashion Showroom, la fira comercial de la passarel·la que se celebrarà el 27 i 28 de juny. És previst que prop d’un centenar de professionals visitin el Showroom entre els quals una trentena de compradors internacionals de països com Estats Units, Austràlia, Regne Unit, Països Baixos, Àustria, Japó o Rússia. Més d’una vintena de marques de moda catalana participen al Showroom             
 
 
ES Collection clourà aquest vespre la segona jornada de la 080 Barcelona Fashion, la passarel·la de moda impulsada per la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), que s’està celebrant al llarg d’aquesta setmana al Recinte Modernista de Sant Pau.
 
La firma presentarà la col·lecció “Bon Voyage” una proposta alegre, fresca i marcada pels contrastos que s’inspira en el 60 aniversari de l’empresa Denier –empresa matriu de Es Collection- creada al 1958. La col·lecció evoca una Barcelona submergida en el boom de la industrialització i l’arribada massiva de població provinent de pobles i de ciutats petites. Denier va néixer al cor del que posteriorment es va denominar la “Manchester catalana” per la quantitat de fàbriques que va albergar el popular barri barceloní del Poblenou en aquella dècada.
 
Aquesta tarda el dissenyador Manuel Bolaño ha obert la passarel·la 080 amb la proposta “Pla B”, en el seu retorn després de vàries edicions sense desfilar.  La col·lecció “Pla B” reuneix les peces mítiques de l’Atelier Bolaño. Peces essencials de color negre. Peces treballades de forma artesanal, fusionant tècniques de costura, utilitzant teixits d’alta qualitat, que creen volums inesperats per a una silueta contemporània. “Pla B” és una línia de producte contínua i intemporal, en què les noves peces es van incorporant gradualment al llarg de les estacions.
 
De la seva banda, la dissenyadora Míriam Ponsa ha presentat la col·lecció “I have a dream” per a la primavera-estiu 2019. Segons paraules de la mateixa dissenyadora, “està inspirada en la figura de Martin Luther King i en la lluita en pro dels drets civils afroamericans, que esdevé una denúncia de la injustícia en el procés polític català”. Ponsa ha presentat una proposta on les formes desconstruïdes resulten d’un intens treball en el patronatge a partir de la irregularitat. Les peces inacabades tenen un sentit metafòric d’un procés de creació viu. Els missatges estampats evidencien el significat de la col·lecció. La teixidura amb cinteria simbolitza l’opressió, que també es treballa amb el macramé amb aplicacions metàl·liques. S’investiga en la combinació de làtex i seda prisada. Els colors s’inspiren en la terra, i el blanc i negre simbolitzen l’apartheid.
 
La dissenyadora Txell Miras ha pres el relleu a la passarel·la amb la col·lecció “Clínic” per a la propera primavera-estiu. L’Hospital de Sant Pau ha inspirat la nova col·lecció, un espai neutre farcit d'intensitat. Un lloc on la vida es troba amb la mort, un lloc de traspàs, de naixement, de patiment. Un edifici on es barregen malalts i metges, dolor i esperança, mort i curació. La fredor de l’espai es representa amb el blanc asèptic; el patiment, amb el vermell; l’esperança, amb el verd; la curació, amb el blau, i amb el negre, la mort. El cotons representen la puresa de les infermeres, que tenen cura dels malalts, i la dels doctors, els herois salvadors de la narrativa hospitalària.
 
AGENDA PASSAREL·LA 080  Dimecres, 27/06
 
 
11.00h            KILLING WEEKEND // Z1
12.30h            RED POINT
14.00h            XEVI FERNANDEZ // AMT.
 
16.00h            ESCORPION STUDIO BARCELONA (FW18-19)
17.30h            ANTONIO MIRO
19.00h            BRAIN& BEAST
20.30h            SWEET MATITOS
 
 
En el marc de les activitats paral·leles demà dimecres, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, inaugura la 6a edició del 080 Barcelona Fashion Showroom, la fira comercial de la passarel·la 080, que tindrà lloc els dies 27 i 28 de juny. Aquesta edició del 080 Barcelona Fashion Showroom, organitzat pel Clúster Català de la Moda (MODACC), i pel CCAM, aposta especialment pel mercat nord-americà. Més d’una desena de compradors dels Estats Units encapçalen la missió internacional inversa, integrada per una trentena de compradors nord-americans i d’altres països com Austràlia, Regne Unit, Països Baixos, Àustria, Japó o Rússia. En total, és previst que visitin el showroom del 080 prop d’un centenar de professionals.
 
En aquesta edició del Showroom hi participen firmes de moda catalanes com amt., Escorpion, Ester Ferrando Knitwear, Naulover, Sweet Matitos, TCN, o Lola Casademunt, que també desfilen a la passarel·la catalana. També seran presents firmes com Sita Murt, Designers Society, Mikimoto, Munich, Guitare, Anna Mora/Brunella, Agnes Sunyer, Magan, Nuria Serra, Simorra, Vialis, OC&CO, Sister Dew, Teoh&Lea, o Divas.
 
 
Patrocinadors i sponsors de la 22a edició del 080 Barcelona Fashion
 
Aquesta edició de la passarel·la comptarà amb 6 patrocinadors i amb 12 firmes col·laboradores. Són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), NYX Professional Makeup (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial), Hyundai (partner automobilístic), Movistar (connectivitat oficial) i La Roca Village. Per la seva banda, hi participen com a firmes col·laboradores Seagram’s, Sunbites, Red Bull, Fujifilm, Barcelona Beer Company, Siovann, CND Beauty (manicura oficial), Rowenta (planxat i haircare) BCN Brand (uniformes oficials),  Rafel Pages (partner perruqueria), RS-BARCELONA, i Skybar / Nubar (Grupo Costa Este).
 
Més informació al web del 080 : www.080barcelonafashion.cat i a les xarxes
 
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/