• Imprimeix

André León Talley: "Ha d'haver-hi models transgènere i de talles grans. La cultura és evolutiva i la moda no és una excepció"

28/06/2018 15:06
Andre Leon Talley
·        El referent en el món de la moda i convidat d’excepció de la 22a edició del 080 Barcelona Fashion, André Léon Talley, ha presentat aquest matí en el Recinte Modernista de Sant Pau, el documental sobre la seva particular trajectòria professional i personal, “The Gospel According to André", dirigit per Kate Novack.
 
·        A la passarel·la 080, aquest matí, han presentat les seves col·leccions, la firma de moda infantil Boboli, i les dissenyadores Aubergin i Ester Ferrando.  A la tarda serà el torn de Maite by Lola Casademunt, Naulover  i Custo Barcelona tancarà al vespre la penúltim jornada del 080 Barcelona Fashion.
 
·       També a la tarda, a les 19.00h tindrà lloc a la sala Domènech i Muntaner del Recinte Modernista de Sant Pau, el lliurament de Premis d’aquesta 22a edició del 080 Barcelona Fashion, presidit per la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón. En el marc de l’acte, es farà reconeixement amb el Fashion Tribute a Talley.
 
 
El referent en el món de la moda i convidat d’excepció de la 22a edició del 080 Barcelona Fashion, André Léon Talley, ha presentat aquest matí en el Recinte Modernista de Sant Pau el documental recentment estrenat a Estats Units sobre la seva molt particular trajectòria professional i personal, “The Gospel According to André, dirigit per Kate Novack.
 
En aquest marc i un cop visionat el film, el propi André ha mantingut una xerrada conduïda per Eugenia de la Torriente, directora de Vogue, i en la qual ha interactuat amb el públic compost per estudiants de moda, premsa i fashion crowd local.
 
André ha destacat que “és important que tot evolucioni. Crec en una evolució en pro de la diversitat en tots els àmbits. Ha d’haver-hi models de talles grans, transgènere, ... La cultura és evolutiva i la moda no és una excepció”.
 
Preguntat sobre les claus del seu èxit, Talley l’ha atribuït sobretot als seus orígens a Carolina de Nord. “Crec en Déu, en la fe i els meus avantpassats, sobretot en  la meva àvia. Mai oblido d’on provinc per molt que hagi viscut en el glamur, és el que m’ha permès navegar al llarg de la meva carrera”.
 
André Leon Talley és ex-editor de l'edició nord-americana de la revista Vogue ha estat en la primera línia de la moda internacional durant més de 25 anys, ocupant el frontrow de les desfilades en les principals setmanes de la moda: Nova York, Londres, Milà i París. També ha estat editor d'altres rellevants publicacions de moda com Interview,  New York Times o W.
 
En relació a la seva trajectòria professional, ha destacat la importància que va tenir Andy Warhol, “vaig aprendre la Bíblia de la moda a The Factory”. Sobre la seva etapa a Vogue, ha destacat que “és part de mi, però vaig voler transcendir aquella etapa. No obstant això, continuo col·laborant-hi”. De la seva amiga, companya i “mentora” l’editora de Vogue Diana Vreeland, Talley ha dit que “d’ella vaig aprendre que darrera de cada vestit hi ha una història, que pot ser senzilla o tot un somni”. Amb humor ha descrit Vreeland com “una persona dramàtica, però molt disciplinada i gens superficial”.
 
D’altra banda, Talley ha reflexionat sobre la importància de tenir un estil propi: “la roba és la meva armadura. Quan vaig estar a la universitat duia una roba molt extravagant i al 2000 vaig descobrir el caftan i la influència africana”.
 
Pel que fa al paper de les noves tecnologies i les xarxes socials a la moda, s’ha descrit com un “dinosaure”, tot i que s’ha mostrat partidari de la democratització de la moda on “tothom pot ser editor”. “Les xarxes socials són individualitat, un espai on tothom es pot expressar lliurament i arribar a inspirar a d’altres”, ha apuntat. No obstant això, ha reivindicat el paper de les revistes i dels editors de moda perquè “la informació  cal anar a buscar-la als experts”.
 
En la  pel·lícula: The Gospel According To André, el director Kate Novack, embarca als espectadors en un viatge emocional des de les arrels d’André, creixent en el segregat Jim Crow South, fins a convertir-se en un dels creadors de tendències de moda més influents del nostre temps. Produït per l'equip que va portar als espectadors The First Monday i Page One: Inside The New York Times i amb comentaris de referents de la moda com Anna Wintour, Marc Jacobs i Tom Ford, The Gospel According to André és una nova peça ja indispensable al creixent cànon de documental de moda.
 
En la seva primera visita a Barcelona, Talley ha lloat l’escenari del 080, el Recinte Modernista de Sant Pau, i ha agraït a l’organització aquesta invitació. Sobre la pel·lícula s’ha mostrat confiat que permeti al públic “endur-se quelcom més de mi, perquè  és un film que va més enllà de la moda i explica la meva història de superació i dignitat”.
 
Boboli, Aubergin i Ester Ferrando en la jornada matinal de la passarel·la 080
 
 
La firma de moda infantil Boboli ha estat l’encarregada d’obrir la jornada matinal de la passarel·la amb la col·lecció “Alaskan Tribes”, un viatge cap a un paisatge gèlid, gelat i quiet. Un entorn sobri, perfecte per connectar amb la terra, sentir el silenci i notar com el fred sec cala la teva pell. Amb una proposta austera i perfecta per als climes extrems, han presentat peces clau, com camises i faldilles, i textures més gruixudes i càlides, com jaquetes de pelfa i peces de tricotosa. Un cop més, boboli proposa el See-Now-Buy-Now per adquirir, des de la mateixa passarel·la, els conjunts que més agradin.
 
Per la seva banda, Aubergin ha presentat la proposta “ Trip the light fantàstic”, una col·lecció que explica el viatge del hippie trail de finals dels anys 60 a través dels ulls de la seva firma. Peces genderless i siluetes folgades, amb tocs tailored fit. Mix and match. Estampats Aubergin amb motius florals, de colors neutres i saturats.  On destaquen els teixits vaporosos, denim, cotons i brodats.
 
Ha tancat la jornada de matí, la dissenyadora Ester Ferrando  amb “ Sunset In Paradise”, una col·lecció inspirada en el somni d’un capvespre pels carrers de Cartagena d’Índies. Amb aquest punt de partida, ha presentat una proposta d’estil bohemi amb toc romàntic, on destaquen les peces de punt, amb textures i jacquards, inspirades en la vegetació que les envolta, imitant les fulles de les palmeres i les plantes tropicals. Els colors de la col·lecció són els verds, grocs i algun rosat per destacar.
 
A la tarda, serà el torn de Maite by Lola Casademunt ( 16.00h), Naulover ( 17.30h), i tancarà la jornada, després del lliurament dels Premis 080, Custo Barcelona ( 20.30h)
 
El lliurament dels Premis 080 i del Fashion Tribute a Talley centren la cerimònia de cloenda de la passarel·la de moda catalana
 
A les 19.00h. tindrà lloc a la sala Domènech i Muntaner del Recinte Modernista de Sant Pau, el lliurament de Premis d’aquesta 22a edició del 080 Barcelona Fashion, presidit per la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón.
 
Un cop més el certamen reitera la seva aposta pel talent, la creativitat i l’excel·lència i convoca una nova edició dels premis 080. En la cerimònia la Generalitat lliurarà dos guardons —el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al  Disseny Emergent 080 Barcelona Fashion by Desigual, i el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció 080 Barcelona Fashion— així com també el Premi MODACC per a empreses internacionals. En el marc de l’acte, es farà reconeixement amb el Fashion Tribute a l’ex editor de Vogue USA i referent en el món de la moda, André Leon Talley.
 
Patrocinadors i col·laboradors de la 22a edició de la 080 Barcelona Fashion
 
Aquesta edició de la passarel·la comptarà amb 6 patrocinadors i amb 12 firmes col·laboradores. Són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), NYX Professional Makeup (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial), Hyundai (partner automobilístic), Movistar (connectivitat oficial) i La Roca Village. Per la seva banda, hi participen com a firmes col·laboradores Seagram’s, Sunbites, Red Bull, Fujifilm, Barcelona Beer Company,  Skybar / Nubar (Grupo Costa Este), Siovann, CND Beauty (manicura oficial), Rowenta (planxat i haircare) BCN Brand (uniformes oficials), i Raffel Pages (partner perruqueria) i RS-Barcelona.
 
Més info i fotos a   www.080barcelonafashion.cat i  a les xarxes:
 
Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/
Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
A Twitter:  @empresacat