• Imprimeix

La Direcció General de Comerç i la Fundació Comerç Ciutadà sumen esforços per consolidar i fomentar el comerç català

17/07/2018 13:07
conveni fundació comerç ciutadà

La directora Muntsa Vilalta i la presidenta de la Fundació Comerç Ciutadà, Maria Costa, en l'acte de signatura del conveni.

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha signat aquest matí un conveni de col·laboració amb la presidenta de la Fundació Comerç Ciutadà, Maria Costa, per impulsar accions de foment i consolidació del comerç català que l’entitat durà a terme a través del seu Pla d’actuacions per aquest 2018.

Entre d’altres activitats de formació, divulgació i millora dels canals de difusió de l’entitat, a través d’aquest acord, la Direcció General de Comerç dona suport al projecte “Centres Urbans i Comerç de les Ciutats Mitjanes Catalanes” de diagnosi de l’ús dels espais públics en les àrees comercials dels centres urbans de les vuit ciutats representades a la Fundació Comerç Ciutadà. (Figueres, Granollers, Mataró, Olot, Sabadell, Tarragona, Terrassa i Vic) amb la creació de “L’Observatori de les àrees comercials dels centres urbans”.

La creació d’aquesta eina, permetrà fer un anàlisis i quantificar l’impacte dels usos de l’espai públic en les àrees comercials dels centres urbans i estudiar els itineraris, les conductes i les franges horàries dels consumidors, entre d’altres dades d’interès.

Amb la voluntat de col·laborar amb les diferents entitats i associacions vinculades amb el sector del comerç a Catalunya, i donar suport a les activitats que generin, la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Coneixement, aporta 23.700 euros pel desenvolupament del pla d’actuacions de la Fundació Comerç Ciutadà.