• Imprimeix

Emmarca’t: el català com a estratègia de màrqueting

19/09/2018 14:09

La direcció general de Política Lingüística impulsa el programa Emmarca't amb l’objectiu d’apropar el català a les grans marques i sensibilitzar a les empreses

En termes de màrqueting, a Catalunya, al 67,9 % dels consumidors els agradaria que l'atenció al públic i/o telefònic de les seves marques i botigues preferides pogués ser també en català. Aquest percentatge arriba a un 94,3 % entre la població que té com a llengua habitual el català. Hi ha, doncs, 4.075.434 consumidors potencials que consideren l'atenció al públic en català com un valor afegit molt rellevant. 

Per a les grans marques, el català és una aposta estratègica: defineix un ampli públic objectiu per al qual el simple ús del català ja és un reclam i genera interès. A més, l'ús del català permet segmentar, genera empatia i demostra un important grau de responsabilitat social per part de qualsevol empresa. Si des d'una perspectiva legal, cal utilitzar el català per acomplir determinats preceptes del codi de consum, des d'un punt de vista de màrqueting, el català és una eina fonamental.