• Imprimeix

Novetats de la 20a edició del 080 Barcelona Fashion

15/06/2017 12:06

Margherita Missoni serà la convidada d’honor de la 20a edició del 080 Barcelona Fashion, que se celebra del 26 al 30 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau. A més del calendari de desfilades i de les activitats paral·leles que cada edició organitza el certamen, la passarel·la catalana vol celebrar el seu vintè aniversari amb activitats especials al llarg de la setmana, que tindran lloc a les Nits del 080 Barcelona Fashion.  

Dins aquesta programació especial, dilluns 26 de juny, la firma catalana Macson celebrarà el seu 75è aniversari, desfilant per primera vegada, presentant la seva col·lecció càpsula “The Last Exit”. Dimarts, 27 de juny,  el coreògraf, ballarí i model, Rafael Amargo, farà el seu debut com a dissenyador, i presentarà la col·lecció “Ecléctico”. Dimecres, 28 de juny, la firma Custo Barcelona presentarà la seva col·lecció “Light Years Cruise” FW17/18,  en una vetllada que es completarà amb la 080 Barcelona Fashion Anniversary party by Zalando. Dijous, 29 de juny, serà el torn de Sweet Matitos, una nova firma atelier, que farà el seu debut amb la col·lecció “Sweet Life”. La vetllada es clourà amb el concert d’Andrea Motis, emmarcat en el Festival Músiques del Món.

 

Samarreta solidària 20a edició 080 Barcelona Fashion

També en aquesta especial edició, el 080 Barcelona Fashion impulsa una acció solidària amb l’entitat Casal dels Infants. Aquesta iniciativa s’articularà mitjançant la comercialització d’una samarreta dissenyada a partir del figurí de moda fet pel prestigiós il·lustrador novaiorquès, Rubén Toledo, especialment per a la passarel·la catalana. Els diners recollits es destinaran al projecte social “Joves en Risc”, del Casal dels Infants.

La samarreta es podrà adquirir a un estand dins el 080 Market Place durant la setmana de la moda i també online, a través del web del www.080barcelonafashion.cat

 

Passarel·la 20 ed. 080: 37 dissenyadors i marques

D’entre els 37 dissenyadors i marques d’aquesta edició, s’estrenen a la passarel·la els emergents Mietis (dona), Jnorig (home), Colmillo de Morsa (home/dona), i AMT (dona). També desfilaran per primer cop a la passarel·la catalana la dissenyadora Maria Roch amb les seves propostes per a dona, la creadora Elena Estaun (home/dona), i la dissenyadora Gema Sach. Així mateix, com és habitual en les edicions d’estiu de la passarel·la, destaca la presència de firmes de moda de bany com Red Point, Como un Pez en el Agua, o Guillermina Baeza. D’altra banda, les firmes Boboli, Escorpion, Custo Barcelona i les debutants Gema Sach i Maria Roch presentaran col·leccions ready to buy, amb propostes per a la propera tardor-hivern.

Per ordre alfabètic, els dissenyadors i marques presents en aquesta edició de la passarel·la: AMORAMARGO; AMT; ANTONIO MIRO; AUBERGIN; BCN BRAND; BOBOLI; BRAIN&BEAST; COLMILLO DE MORSA; COMO UN PEZ EN EL AGUA; CUSTO BARCELONA; DANIEL ROSA; ELENA ESTAUN; ES COLLECTION; ESCORPION STUDIO BARCELONA; GEMA SACH; GUILLERMINA BAEZA; JNORIG; KRIZIA ROBUSTELLA; LEBOR GABALA; LITTLE CREACTIVE FACTORY; LOA BY LIDIA AGUILERA; LOLA CASADEMUNT; MACSON; MARIA ROCH; MIETIS; MIQUEL SUAY; MIRIAM PONSA; NAULOVER; OSCARLEON; PABLO ERROZ; PILAR DEL CAMPO; PUNTO BLANCO; RED POINT; SWEET MATITOS; TORRAS; TXELL MIRAS; i WOM&NOW.

 

Els Premis de la 20a edició de la passarel·la

L’organització tornarà a lliurar les dues categories: el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 Barcelona Fashion de l’edició de juny de 2017, i el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció de l’edició de juny de 2017 080 Barcelona Fashion.

 

El Premi Nacional 080 al Disseny Emergent, dotat amb 15.000 euros i amb el patrocini de Desigual, vol distingir els nous talents. El premi es destina a potenciar l’estratègia empresarial de la marca en la fase de creació d’empresa: constitució de la societat, creació i registre de la marca, desenvolupament de les col·leccions (prototipatge i producció), i la seva comercialització, promoció i difusió. El guanyador presentarà la seva propera col·lecció en la següent edició de la 080 Barcelona Fashion. Així mateix, una mostra de la col·lecció guanyadora formarà part del fons del Museu Tèxtil i de la Indumentària de Catalunya. Opten a aquesta categoria: amt., Aubergin, Jnorig, Daniel Rosa, Pilar del Campo i Mietis.

Al Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció hi opten dissenyadors i marques de moda que desfilin en aquesta edició de la passarel·la, que comptin amb un establiment operatiu a Catalunya o bé d’àmbit estatal, que facturin entre 50.000 euros i  2M d’euros o tinguin 4 col·leccions comercialitzades. El premi consisteix en la participació directa a l’edició de gener-febrer de forma gratuïta. Participen en aquesta categoria: ANTONIO MIRO, BRAIN&BEAST, Como un Pez en el Agua, Krizia  Robustella, LEBOR GABALA, LITTLE CREATIVE FACTORY, LOA by Lidia Aguilera, Miquel Suay, MIRIAM PONSA, OSCARLEON , PABLO ERROZ, Txell Miras, ELENA ESTAUN, BCN Brand, GUILLERMINA BAEZA, MARIA ROCH, COLMILLO DE MORSA, i GEMA SACH.

Un jurat professional escollirà els guanyadors d’ambdues categories d’acord amb els criteris de disseny i de creativitat de la col·lecció, qualitat de la col·lecció i potencial comercial de la col·lecció.

També es lliurarà el Premi MODACC a la Millor Col·lecció de la 20a edició de la 080 Barcelona Fashion de Marques Exportadores, que té per objectiu premiar la creativitat, el talent dels equips de disseny, l’estilisme i la intenció comercial de les marques de moda catalanes que exporten. El premi permetrà al guanyador participar directament a la següent edició de la passarel·la. Així mateix, rebrà un premi valorat en 6.000 euros en serveis del Clúster Modacc. Aquest premi l’escollirà un jurat especial integrat per un membre del Clúster, un representant del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), compradors de la missió comercial i un membre representatiu de la indústria de la moda a Catalunya. Opten a aquest premi: ESCORPION; LOLA CASADEMUNT; PUNTO BLANCO; ES Collection; RED POINT; boboli; NAULOVER; TORRAS; WOM&NOW, i MACSON.

 

Activitats paral·leles de la 20a ed. de la 080 Barcelona Fashion

Dins el programa d’activitats paral·leles, tindrà lloc el 080 Barcelona Fashion Showrooom. Prop d’una trentena de compradors internacionals visitaran la 4a edició  d’aquest espai professional d’exposició i venda, procedents de països com Estats Units, Dinamarca, Itàlia, Irlanda, Colòmbia, Xile, (Singapur) Xina, o Japó.

En aquesta edició, el 080 Barcelona Fashion Showroom —una iniciativa que impulsen conjuntament la passarel·la 080 i el Clúster Català de la Moda, MODACC—  redimensiona el seu format i esdevé una fira que tindrà lloc els dies 28 i 29 de juny, on seran presents 25 marques catalanes de moda. Aquesta transformació del showroom del 080 s’emmarca en una prova pilot amb l’objectiu d’impulsar una fira similar a esdeveniments de prestigi internacional com la Fira Scoop de Londres, la WhiteShow de Milà o la Designs&Agents de Nova York.

Entre les marques que exposaran en aquesta edició del 080 Barcelona Fashion Showroom destaquen Bcn Brand, Escorpion, Little Creative Factory, Naulover, Punto Blanco, Sweet Matitos, Torras, Lola Casademunt, o Wom&Now, que també desfilaran a la passarel·la. També seran presents al showroom altres firmes com Cóndor Barcelona, Armuseli, Guasch Barcelona, Massana Barcelona, Missetern, Nuria Ferrer Barcelona, Ssic and Paul, Kauila Barcelona,  Diktons Barcelona, Designers Society, Teoh&Lea, Guitare, Ingrid Munt, Anna Mora // Brunella, o Hels Bcn.

Pel que fa a la tipologia de compradors de la missió comercial internacional, en aquesta edició destaca la participació de representants de botigues multimarca. L’interès despertat i els bons resultats de les anteriors edicions del 080 Barcelona Fashion han propiciat que diverses empreses de retail multimarca hagin volgut participar de forma proactiva en la missió comercial.

També emmarcat dins les activitats paral·leles, la 3a edició del 080 Investor Day, el Fòrum d’Inversió Internacional de la Indústria de la Moda que impulsa el certamen juntament amb Seed&Click, membre d’Asociación Española de Business Angels Network (AEBAN). Com a principal novetat, aquesta edició del 080 Investor Day —que se celebrarà el 28 de juny—, comptarà amb dues categories: d’una banda, startups de base tecnològica vinculades al sector moda, i d’una altra, s’incorpora la participació de dissenyadors o empreses emergents de disseny de moda catalanes.

D’entre els projectes que s’han presentat, s’escolliran 5 finalistes de cada categoria, que participaran el proper 28 de juny en el 080 Investor Day, on presentaran els seus projectes en format Elevator Pitch (5 min). Un jurat internacional escollirà la millor startup i la millor marca emergent, que obtindran un premi valorat en 100.000 euros en serveis a càrrec dels partners del Fòrum: McCann Baker Mckenzie, Grupo Zeta, 4YFN, KPMG Impulsa i ESADE Creápolis. Així mateix, el 080 Investor Day comptarà amb ponents de prestigi internacional, com Mathew Drinkwater, cap de l’Agència d’Innovació en Moda del London College of Fashion (LCF), o Corey Moran, account executive Fashion a Google.

Com és habitual en les edicions d’estiu, dins les activitats paral·leles i emmarcat en el vessant comercial del certamen, se celebrarà el Texmeeting by Texfor 2017, el punt de trobada anual del sector tèxtil, organitzat per la Confederació de la Indústria Tèxtil (Texfor), on crear debat, donar solucions i generar networking. Aquesta 5a edició —que tindrà lloc el 29 de juny— analitzarà els reptes i oportunitats del sector sota el lema “Textile Advanced Manufacturing: Construint el futur”. En anteriors edicions, les jornades Texmeeting han comptat amb la participació de més de 150 professionals entre empresaris, dissenyadors, mitjans de comunicació i estudiants del sector.

 

L’Open Area

Una de les vocacions de la passarel·la catalana és obrir el món de la moda al gran públic, i per això la 080 Barcelona Fashion torna a instal·lar l’Open Area, la zona del certamen oberta a tots els públics. En aquesta edició, l’Open Area acollirà el village —amb els estands de patrocinadors i sponsors—, les diferents exposicions, i el Fashion Market, entre altres continguts. A més, els visitants de l’Open Area podran seguir les desfilades a través de grans pantalles que s’instal·laran en aquest espai.  És una zona de lliure accés, oberta de franc a tots els visitants, que podran accedir-hi descarregant la invitació a través de la web de la 080, on obtindran un codi QR.

 

080 a les xarxes socials

Una edició més, el 080 Barcelona Fashion torna a comptar amb el canal de televisió 080 TV Channel, que emet per internet a través del web www.080barcelonafashion.cat. Durant els dies del certamen, comptarà amb una programació especial que inclou notícies, reportatges, entrevistes, comentaris i anàlisis. A més, retransmetrà en directe totes les desfilades.

En relació amb les xarxes socials, el nombre de seguidors a Facebook, (a dia 9 de juny) se situa en 87.929 seguidors (representa un increment de 0,2% respecte el tancament de l’anterior edició). A Twitter, avui hi ha 25.500 seguidors (un 0,4%% més que al tancament de l’anterior edició). Finalment, Instagram, és la xarxa que ha experimentat un major creixement, amb 39.200, un 4,3% més que al tancament de la passada edició.

 

Patrocinadors i sponsors de la 20a edició del 080 Barcelona Fashion

Aquesta edició, Zalando esdevé main sponsor al costat de Moritz com a patrocinadors principals del certamen. També són sponsors Redken (perruqueria oficial), Royal Bliss (tònica oficial), La Roca Village, Gramona (vi i cava oficial), Las 2 vacas de Danone, Movistar i Redbull. Són firmes col·laboradores Mac Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicurista oficial), Bijou Brigitte (complements), BCN Brand (uniformes) Solán de Cabras, Rowenta (planxat oficial) i Sony.